FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ubywa oleju a nie ma wycieków
Autor Wiadomość
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2015, 22:01   

tango napisał/a:
Rotax, co proponujesz na wymianę? 1.1 SPI
- Shell Spirax S4 G 75w90 - http://allegro.pl/shell-s...5466409440.html
sebekle napisał/a:
wymiana oleju w skrzyni a dyskusja i pytania jakby wahadłowiec budowali
klient trudny to i opis jak z połączenia apollo z sojuzem :))
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2015, 10:05   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
biznesik napisał/a:
Niestety fiat sie nie popisal zaden stary samochod nigdy mi tyle nie bral
no nie do końca bo skoro Twój bierze a mój nie a innym z o wiele wiekszymi przebiegami też nie to przypuszczam że Twój jest po przejściach :wink: może ktoś uwalił miskę olejową i silnik poszedł na sucho :wink:
dlatego 5w50 ponieważ ma wyższą lepkość w temperaturze roboczej co daje grubszy film olejowy a ten z kolei lepiej doszczelnia złożenie "tłok-cylinder" :wink:
ps. żeby było tanio i dobrze polecam z 5w50 ten - http://galonoleje.pl/skle...-1-5w50-l4.html


Rotax nic taniej sie nie zmienilo z tym 5W50? Jakis inny? A drugie pytanie gdyby sie okazalo ze sejek i tak bedzie zjadal ten olej to czy do niego moge dolewac wtedy helix 10W40 z astry? Bo astrze nie smakuje i go nie zjada :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2015, 13:09   

biznesik napisał/a:

Rotax nic taniej sie nie zmienilo z tym 5W50? Jakis inny? A drugie pytanie gdyby sie okazalo ze sejek i tak bedzie zjadal ten olej to czy do niego moge dolewac wtedy helix 10W40 z astry? Bo astrze nie smakuje i go nie zjada :grin:


Zawsze możesz uzupełnić ubytek Shell'em 10w40 i nic się nie stanie ale jeżeli wciąga Ultra 5w40 to przejdź na 5w40 o wyższej lepkości - Ultra 5w40 ma lepkość bliską 0w40 natomiast przykładowo Elf SXR 5w40 jest o włos od 5w50 więc możesz spróbować - http://galonoleje.pl/skle...y=sxr&results=8 albo możesz zrobić manewr w drugą stronę wybierając 10w40 o zbliżonej lepkości do 5w40 czyli Shell Rimula R6M - http://allegro.pl/shell-r...5633098882.html ja polecam spróbować R6M ponieważ przy eksploatacji na LPG może się sprawdzić idealnie z racji wysokiego punktu zapłonu 240 stopni,bardzo stabilnej lepkości w 100 stopniach i ogromnemu TBN = 16 :!: przy takim TBN można się w silniku przeglądać jak w lusterku :wesoly:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-10-2015, 16:54   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Narazie wcisnalem w odme tlumik plomieni od malucha i nie widze ubytku od 2 tygodni
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2015, 17:46   

biznesik napisał/a:
i nie widze ubytku od 2 tygodni
oślepłeś :wesoly:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2015, 16:09   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Rotax naprawde z tym tlumikiem plomieni nie ubywa oleju chociazby jak ubywa to duzo mniej a teraz jak zagladam w przepustnice to nie ma stojacego oleju. Obawiam sie tylko jak to bedzie przy duzych mrozach z odprowadzeniem wilgoci zeby nie przymarzlo w odmie bo wywali olej bagnetem czy gdzies indziej. Dzis jak zagladalem w odme to wilgoci nie widac tz. masla tylko tlumik tlusty w oleju :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2015, 16:23   

Zeszłej zimy nie miałeś problemów więc nie uprawiaj czarnowidztwa :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2015, 16:31   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Ale wtedy pojezdzilem z tydzien tylko z tlumikiem i wyjalem go bo zobaczylem ze duzo masla tam bylo ale moze nie potrzebnie bo odcinek przejechany po tym byl cos okolo 6km a byl mroz z -20. A teraz jezdze z tlumikiem juz z miesiac i masla nie ma ale jest w miare cieplo na plusie :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2015, 21:21   

Nie mam LPG i tego problemu :wink:

ps.zeszłej zimy -20°C :?:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2015, 21:33   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
Nie mam LPG i tego problemu :wink:
To zakladaj ekonomia na maksa :smile:
ps.zeszłej zimy -20°C :?:

Bylo pare dni :shock:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2015, 22:33   

biznesik napisał/a:
To zakladaj ekonomia na maksa :smile:
dla ekonomii mam służbowe a swoje dla przyjemności :wink: seitka ma moja kobita ale ona innym nie potrafi jeździć a nawet tym kiedyś nie trafiła do garażu przy rolecie 3,5m :))
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2015, 16:39   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
dawiddawidowski napisał/a:
A volvoline maxlife 5w40 jest lepszy od tego shella :> pod deklem wygląda fajnie
- nie jest lepszy ani gorszy ponieważ to zupełnie inny olej o innym przeznaczeniu - MaxLife ma lepkość w 100°C wyższą od Shella i zupełnie inny pakiet dodatków
dodatkowo Shell pomimo 5w40 jest lepkościowo praktycznie porównywalny z 5w30 natomiast MaxLife ma zdecydowanie bliżej do 5w50 - w Twoim silniku z LPG i tym przebiegiem Valvoline będzie lepiej kompensował zużycie elementów i spadek lepkości przy podwyższonej temperaturze pracy - przypuszczam że Shella musiał byś dolewać ze 2l na 10kkm :wink:

Tutaj masz tabelę lepkości sae dla olei silnikowych:

Obrazek

tutaj biorąc pod uwagę lepkość sae40 widać że tolerancja lepkości wynosi dla temperatury 100°C 12,5-16,3 cst a dla sae30 9,3-12,5 - to obrazuje jakie są dopuszczalne widełki dla danej klasy i olej sae40 może być o włos 5w30 mając w 100°C 12,6 cst a może również być o włos 5w50 posiadając 16,2 cst w 100°C - dlatego ten bliski sae30 w silniku o małym stopniu wyeksploatowania i jeździe na benzynie będzie odpowiedni natomiast przy przebiegu ponad 150kkm i LPG lepiej się sprawdzi ten bliższy 5w50 :wink:


Rotax a moze sejowi zalac valvoline 5w40?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2015, 20:47   

biznesik napisał/a:
Rotax a moze sejowi zalac valvoline 5w40?
bardziej tutaj widzę ELF EVOLUTION SXR 5w40 :wink:

ps. ostatnio pisałeś że nie ma problemu z poborem oleju więc czemu chcesz zmienić na gorszy ?
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2015, 23:38   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Nie ma problemu jak w odmie tlumik promieni od malucha a ten elf bedzie gorszy od helixa?

Ps. Rotax do naszych sejow W 714/2 bo nie moge znalesc na smartfonie bo komp mi padl
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2015, 11:22   

biznesik napisał/a:
a ten elf bedzie gorszy od helixa
słabszy pod względem bazy i dodatków ale grubszy w temperaturze roboczej - bliski sae 5w50
filtr oleju - http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum