|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
bme
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-12-2015, 19:18 Skrzynia biegów
Bolid: Seicento |
|
|
Witam Szanownych kolegów.
Jak widać po profilu jestem tu nowy, więc proszę o trochę wyrozumiałości, jestem amatorem, jakąś wiedzę podstawową posiadam ale bez rewelacji, co wyjdzie później:)
Nie jestem pewien do końca czy w dobrym miejscu umieściłem temat, jeśli nie to proszę Moda o przeniesienie w odpowiednie miejsce.
Do rzeczy, ostatnimi czasy zakupiłem Sejka, służy on do przemieszania się do pracy po mieście, ale nie do końca. Od dawna chciałem kupić jakieś auto, trochę przy nim podłubać i wykorzystać do 'pojeżdzawek' i jakiś amatorskich kjs. Założyłem sobie że będę go stopniowo, przerabiał ulepszał itd. A więc tak, mam Seja 2001r 1.1b w dowodzie wbity Sporting, 55km.
Ogólnie sam silnik jest w dobrym stanie i nie chcę na razie robić swapa tylko jeździć na tym, kwestia jest skrzyni biegów ponieważ obecna w najbliższym czasie będzie do wymiany bo się kończy i teraz mam dylemat, pytanie do Was i jakąś rade, czy szukać odpowiednika tej skrzyni którą mam czy może proponujecie jakieś inne rozwiązanie? Czy w ogóle opłaca się szukać czegoś innego? Zaznaczam że nadal będzie robił 10-20km dziennie po mieście a w weekendy pojeżdzawki Wiem że powinienem zacząć od innych modów ale to kwalifikuje się już do wymiany więc chce od razu to zrobić, żeby np za pół roku nie dłubać znowu tego samego
PS. Chce jeszcze od razu zamontować obrotomierz i zegar od temperatury bo bez tego czuje się jak bez ręki:D macie jakiś sprawdzonych producentów? |
|
|
|
|
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-12-2015, 21:45
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Cześć!
Moim zdaniem skrzynia od Sportinga to w Twoim przypadku dosyć optymalne rozwiązanie. Na pojeżdżawkach, szczególnie tych bardziej "parkingowych" może sięjednak wydać za długa. Krótsze przełożenia ma skrzynia od SC Abarth, lecz jest trudna do znalezienia. Dalej pojawiają się alternatywy w postaci 6-biegowej z Punto, oraz 5-biegowa z przełożeniem 13/64(mogę się mylić), w każdym razie przełożenie maja to samo. Pierwszy przypadek będzie już stosunkowo drogą imprezą, lecz w KJS poczujesz znaczną różnicę. Druga jest wyjątkowo rzadka, robi je np Pan Kałuża, można je też dostać na stronach typu rajdy.hoga.pl. Obie będą wyjątkowo nie komfortowe w standardowym użytkowaniu. W Twoim samochodzie drugi przypadek (5b) wejdzie Plug & Play, zaś w tej z Punto raczej trzeba zmienić łapę skrzyni biegów. Najtańszą opcją będzie Sporting i jeżeli chcesz sobie po prostu trochę poszaleć, to będzie również najlepsza opcja.
Zastanawia mnie w Twoim samochodzie jedna kwestia - w dowodzie masz wbity to, że jest Sportingiem, lecz nie masz obrotomierza. Możliwe, że masz od niego wiązkę, ale i tak w Sportingu jak nie ma obrotka, to przynajmniej powinien być otwór na niego w desce rozdzielczej . Jesteś pewien, że to Sporting? Co do temperatury wody, to polecam wskaźnik z "Juli". Razem z obudową zmieściłem się w 50 zł, a temperatura pokazywana jest z dokładnościa do +- 2 stopni .
Mam nadzieję, że całości za bardzo nie zagmatwałem . |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-12-2015, 22:08
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jeżeli to ma być silnikowo seryjne-polecam chociaż dolot dexcraft-podbije Ci moment na niskich w serii, to sporting 5 b jest dobrym kompromisem do codziennej dynamicznej jazdy, do ostrych kjs na kole np. 155/65/13 i ostrym winklu seria nie wyjdzie raczej z dwójki, ja strikte do kjs szukał bym skrzyni abarth, ale z palio1.2.8v(mniej zakatowana)-przełożył wybierak z Twojej i luz-piatka do jazdy powyżej 100km/h jest za krótka w paliówce-mowa o jeździe na co dzień-do miasta i na kjs do seriii ok.-a 5-kę zawsze można przedłużyć ile chce montując jej koła ze skrzyni S lub sporting.:-) |
|
|
|
|
bme
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-12-2015, 22:33
Bolid: Seicento |
|
|
Adi95 napisał/a: | Cześć!
Moim zdaniem skrzynia od Sportinga to w Twoim przypadku dosyć optymalne rozwiązanie. Na pojeżdżawkach, szczególnie tych bardziej "parkingowych" może sięjednak wydać za długa. Krótsze przełożenia ma skrzynia od SC Abarth, lecz jest trudna do znalezienia. Dalej pojawiają się alternatywy w postaci 6-biegowej z Punto, oraz 5-biegowa z przełożeniem 13/64(mogę się mylić), w każdym razie przełożenie maja to samo. Pierwszy przypadek będzie już stosunkowo drogą imprezą, lecz w KJS poczujesz znaczną różnicę. Druga jest wyjątkowo rzadka, robi je np Pan Kałuża, można je też dostać na stronach typu rajdy.hoga.pl. Obie będą wyjątkowo nie komfortowe w standardowym użytkowaniu. W Twoim samochodzie drugi przypadek (5b) wejdzie Plug & Play, zaś w tej z Punto raczej trzeba zmienić łapę skrzyni biegów. Najtańszą opcją będzie Sporting i jeżeli chcesz sobie po prostu trochę poszaleć, to będzie również najlepsza opcja.
Zastanawia mnie w Twoim samochodzie jedna kwestia - w dowodzie masz wbity to, że jest Sportingiem, lecz nie masz obrotomierza. Możliwe, że masz od niego wiązkę, ale i tak w Sportingu jak nie ma obrotka, to przynajmniej powinien być otwór na niego w desce rozdzielczej . Jesteś pewien, że to Sporting? Co do temperatury wody, to polecam wskaźnik z "Juli". Razem z obudową zmieściłem się w 50 zł, a temperatura pokazywana jest z dokładnościa do +- 2 stopni .
Mam nadzieję, że całości za bardzo nie zagmatwałem . | Z tego co mówisz to wydaję mi się że najlepszym rozwiązaniem będzie faktycznie skrzynia od sportinga, nie wiesz w jakim przedziale cenowym może się mieścić i jak jest z dostępnością?
Właśnie też mnie zdziwił zapis w dowodzie że jest to sporting, bo nie znam jeszcze dokładnie wszystkich wersji seja, ale tak: w dowodzie mam wbite 55km i sporting, ale nie ma obrotomierza, na karoserii też brak jakichkolwiek oznak że jest to sporting, poprzedni właściciel dorzucił mi świadectwo homologacji z fabryki i tam też nie ma słowa o tym że to sporting. Dlatego sam do końca nie wiem jaka jest to wersja.
Czyli śmiało mogę śmigać do 'juli' po zegar od temperatury, a obrotomierz postaram się kupić używany. |
|
|
|
|
bme
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-12-2015, 22:41
Bolid: Seicento |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Jeżeli to ma być silnikowo seryjne-polecam chociaż dolot dexcraft-podbije Ci moment na niskich w serii, to sporting 5 b jest dobrym kompromisem do codziennej dynamicznej jazdy, do ostrych kjs na kole np. 155/65/13 i ostrym winklu seria nie wyjdzie raczej z dwójki, ja strikte do kjs szukał bym skrzyni abarth, ale z palio1.2.8v(mniej zakatowana)-przełożył wybierak z Twojej i luz-piatka do jazdy powyżej 100km/h jest za krótka w paliówce-mowa o jeździe na co dzień-do miasta i na kjs do seriii ok.-a 5-kę zawsze można przedłużyć ile chce montując jej koła ze skrzyni S lub sporting.:-) |
W dalszym zamierzeniu nie chce aby silnik został serią, tzn nie chce robić swapa ani turbo itd dlatego że po prostu nie mam na to dość pieniędzy i czasu. Ale jak najbardziej chciałbym go trochę usprawnić żeby był 'żywszy' tylko w pierwszej kolejności chciałem załatwić tą skrzynię - właśnie myślałem o dolocie, fajnie że o tym napisałeś, powiedz jeszcze co warto by zmienić/zamontować w tej jednostce, co usprawni jej działanie a nie zrujnuje mojego portfela i nie będzie wymagać całkowitej przebudowy silnika. Oczywiście wiem że bez większych nakładów finansowych i naprawczych nie wyduszę z niego dużo, ale właśnie chodzi mi o rzeczy typu dolot itd. tylko takie które faktycznie coś poprawią a nie będą tylko na sztukę |
|
|
|
|
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-12-2015, 22:46
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Paweł 1984 dobrze prawi!
Myślę, że skrzynia Sporting w okolicach 300-400 zł. W pesymistycznym przypadku może wyjść drożej, ale zawsze lepiej miło się zaskoczyć . Jeżeli zdecydujesz się na taki manewr, to warto byłoby mieć możliwość przejechać się autem z taką skrzynią, ponieważ one niejednokrotnie bywają skatowane (nazwa Sporting zobowiązuje . 55km w dowodzie będzie miało każde SC z silnikiem 1.1. Gdybyś był w stanie wrzucić zdjęcia swojej rakiety, to może byśmy doszli do genezy pochodzenia i zastosowań pojazdu . Jeżeli wybiegając w przyszłość wstawisz skrzynie od Sportinga i poczujesz różnicę (pozytywną) to to zdecydowanie wyjaśni sprawę! Nie masz na pewno rzadnego otworu w desce rozdzielczej (na pewno byś zauważył). Z tego co wiem Sportingi fabrycznei były w 4 kolorach: żółty, czerwony, szary i czarny. Jakiego koloru masz samochód ? |
|
|
|
|
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 03-12-2015, 00:00
Bolid: CCS |
|
|
400 za skrzynie ze sportinga? Ja niedawno sprzedawalem abartha za polowe tej ceny, z tym ze padal synchronizator dwojki.
Jesli tylko masz fundusze, to zdecydowanie idz w skrzynie 13x64. To jest najlepszy mod do cc/sc, jesli chcesz jezdzic na czas. Serio, dla mnie skrzynia robila mega robote. Skrzynia abarth jest bardzo niewiele krotsza od sportingowej. Natomiast 6 z punto to jest przepasc
W moim obecnym wozidle brakuje mi najbardziej tej skrzyni Dla mnie ta skrzynia to najwiekszy plus w cc/sc pod katem upalania. |
|
|
|
|
mmaciek12
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 129 Skąd: Mińsk Maz.
|
Wysłany: 03-12-2015, 16:45
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Adi95 napisał/a: | Paweł 1984 dobrze prawi!
Z tego co wiem Sportingi fabrycznei były w 4 kolorach: żółty, czerwony, szary i czarny. Jakiego koloru masz samochód ? |
Były też w wiśniowym, czyli Rosso Barocco |
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=367368 |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-12-2015, 19:23
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
uxon napisał/a: | Natomiast 6 z punto to jest przepasc |
Potwierdzam. Doprecyzuję jeszcze, że chodzi wyłącznie o Punto 1. W późniejszych modelach to już nie ta skrzynia była. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 03-12-2015, 19:32
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
mmaciek12 napisał/a: | Adi95 napisał/a: | Paweł 1984 dobrze prawi!
Z tego co wiem Sportingi fabrycznei były w 4 kolorach: żółty, czerwony, szary i czarny. Jakiego koloru masz samochód ? |
Były też w wiśniowym, czyli Rosso Barocco |
nie masz racji
sportingi seicento były tylko żółte, czerwone, szare, grafitowe, czarne |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
|
Piotr92
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 19 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 03-12-2015, 19:39
Bolid: Fiat 600 |
|
|
Z mojej strony jeżeli kolega jest świerzy najlepsze co może zrobić to kupić skrzynię z sc "Abarth'a" lub z przełożeniem 13x64 (Kałuża). W przypadku 6speed z punto1 musi liczyć się z zmianami takimi jak łapa przy skrzyni biegów, dołożenie dystansów z przodu (ta skrzynia jest dłuższa i przy skręcaniu w lewo koło ociera o nią) i ewentualnie drobne robótki przy wybieraku. Pzdr. |
|
|
|
|
mmaciek12
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 129 Skąd: Mińsk Maz.
|
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 03-12-2015, 20:11
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Mam skrzynkę z abartha i muszę stwierdzić że przełożenia są krótkie ale 6speed z p1 jest ciekawsza i takiej poszukuję |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
|
bme
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-12-2015, 22:22
Bolid: Seicento |
|
|
Mówicie Panowie o skrzyni "13x64 od Kałuży" możecie dokładniej mi objaśnić o co chodzi? To pewnie pytanie typowego laika ale jak to się mówi 'kto pyta nie błądzi' - samo 'kałuża' wiem o co chodzi i czym się zajmuję, bardziej chodzi mi o dokładne wyjaśnienie dla prostego człowieka różnic między skrzynią od abartha, sportinga a tą 13x64. Macie różne zdania, wiadomo też kwestia gustu i jazdy. Na pewno odpuszczę tą 6stopniową od punto bo z tego co mówicie to trzeba ją trochę modyfikować a na razie nie chce aż tak się w to zagłębiać.
Jeśli sportingi były w czterech kolorach to mój na pewno nim nie jest bo obecnie jest prawie zielony, więc w oryginale był zielony Zastanawia mnie tylko w takim razie po co ktoś wbił w dowód że to sporting... |
|
|
|
|
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 03-12-2015, 22:45
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Do zamontowania w sc 6speed wystarczy załozyć metalową łape skrzyni.
Jeżeli posiadasz alu to nie zamocujesz na niej tej skrzyni.
Kałuża czasem po rewizji 6speeda sprzedaje takie które pasują na zwykłą łape alu (banana).
My łącznie braliśmy od niego takie 3. Jedna okazała się niestety tą dłuższą szóstką z palio.
Ale to nie ważne.
Jeżeli chodzi o krótką piątkę która ma przełożenie 13x64 od kałuży ( nie tylko on je wykonuje)
To poprostu całe bebechy 6speed z usuniętym 6 biegiem i włożone w dzwon zwykłej sportingowej czy s'ki.
Cel: typowo rajdowy; mniejsza waga, nie blokuje skrętu i nie rozwala maglownicy |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|