FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Linduś
14-01-2016, 17:11
Przygotowania do KJS
Autor Wiadomość
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 19-01-2016, 22:58   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


2 lata zrobione na pzm i mts -4 nic się nie działo ;)
-4 to tyle co nic na PZM samochód praktycznie w dół nie idzie
Tak samo jak na amortyzatorach Kayaba gazówkach.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 19-01-2016, 23:03   
   Bolid: Seicento S


barkor napisał/a:
Do obniżenia -40 nie trzeba skracać amortyzatorów do poprawnego działania, więc przy eibachu -35mm nic nie szkodzi, że pzm-1 nie są skrócone (o ile faktycznie nie są). Za parę dni będę zamawiał pzm na przód to sam pomierzę :wink:



To daj znac .
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-01-2016, 23:07   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Wszystko pięknie ale kolega chce auto do kjs-ów a tam pzm się nie sprawdzi.
Na tor ok ale na wyrypie będą kłopoty nawet ze skręcaniem. O mękach przegubów już nie wspomnę.
Fakt, że może w innych miastach kjs-y są po płaskim ale za dobrych czasów u mnie auta czuły, że żyją :)
Urwane mocowania z tyłu na belce i pęknięte kielichy nie były niczym szczególnym. Ktoś na forum sprzedawał kiedyś blachy do wspawania w kielichy i chętnych nie brakowało.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 20-01-2016, 18:58   
   Bolid: Seicento S


DeZ początkowo będę jeździł właśnie na torze bo mam najbliżej na KJS-y na Miedziana Górę wiec do końca roku nosa nie wysunę na pewno dalej .
 
 
PERSZING96PL 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-01-2016, 01:43   
   Bolid: CCS 1.1


Na Torze Kielce jak chcesz powalczyć to zawias swoją drogą, ale bardzo dobra guma (slick) to obowiązek. Śliski tor o giełdy, które się tam odbywają :C PZM-1 jak najbardziej ale to tylko tor i to dosyć równy :) Ja zrobiłem beton ze swojego, obniżenie -50mm + KYB Excel-G (przód) + stabilizator i żałuję. Amortyzator wylewa średnio co 2-3tys. km :C Minimalna nierówność i koło w powietrzu, czasem nawet dwa i silnik gaśnie. Na KJS-ach prawdopodobnie byłby ping-pong, Eibach Pro Kit + KYB Excel-G na początek na Kielce wystarczą. Nie wiem, czy jeździłeś już coś wcześniej, ale zakładam, że mało albo wcale, to prędzej czy później będzie dzwon, a wtedy szkoda Bilsteina ;)
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 21-01-2016, 11:31   
   Bolid: Seicento


Ale z tego co mi się wydaje to pucharowe zawieszenie CC to właśnie PZM-1 + cięta sprężyna (mocno) więc nie powinno być problemu teoretycznie
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 21-01-2016, 12:20   
   Bolid: Seicento S


PERSZING96PL guma będzie taka MARKGUM COLWAY N-Rally S1 155/65 R13 .
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-01-2016, 13:38   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 21-01-2016, 15:22   
   Bolid: Seicento S


DeZ napisał/a:
Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu.



Tzn ile dokladnie dac na minusie lub na plusie ?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-01-2016, 17:14   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


SzerszeńKJS napisał/a:
DeZ napisał/a:
Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu.

Tzn ile dokladnie dac na minusie lub na plusie ?


Tylko w negatywie. Ja mam jakieś 1,5 stopnia. Znam auta które mają więcej.

Żebyś nie miał wątpliwości:
http://race4fun.pl/wp-con...wyjasnienie.jpg

Wyjaśniam, że w SC robi się to za pomocą pilnika :) Konkretnie należy powiększyć górny otwór amortyzatora (zrobić fasolkę) i to daje możliwość pochylenia koła. Robota jest łatwa ale czasochłonna bo kilka razy trzeba przymierzać. Chodzi o to, żeby nie zrobić za dużej dziury.
Śruba niech się opiera choć z jednaj strony bo inaczej całość będzie się trzymać na zasadzie ściskania. Ja mam niestety przedobrzone i zdarzyło się na imprezie, że się geometria przestawiła. Inna sprawa, że naprawa tego zajmuje 2 minuty :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2016, 09:09   
   Bolid: sporting 99'


Straszycie jak nie wiem z tymi oponami :D

ja zaczynałem totalna serią z pierwszymi lepszymi oponami i żadnej krzywdy sobie nie zrobiłem. na początek przygody z ściganiem przede wszystkim potrzebne jest doświadzczenie, którego nie kupisz.
a im słabsze podzespoły tym wiecej umiejętnosci potrzeba :D
opony nie będa kleić? szybko nauczysz sie prowadzić auto na granicy przycepnosci :D

fakt, że na 10-letnich pirelli p700 o ktorych pisał Dez na mokrym asfalcie to troche jak po śniegu :) ale już np. niezniszczony goodyer eagle 165/50/13 już jakoś tam trzyma, a kosztuje smieszne pieniądze.

przy seryjnym 1.1 165 to max. szerokosc, ewentualnie jakies drogowe 175. sportowe opony tej szerokości beda dawały za duze opory toczenia i bardziej beda spowalniać, o pełnym slicku już nie mowiac.


jesli chcesz "walczyc o podium" to na poczatku skup się żeby jak najwięcej jeździc, powazne sukcesy przyjadą najszybciej w przyszlym sezonie (chyba, że masz jakiś ukryty talent ;) )

co do zawieszenia, seryjnie już ledwo żywe amorki wymieniłem na kayby excel-g + eibach. auto sie gibało ale dało się jeździć, pozniej dorwałem b6 na grubej ladze i nie nie narzekam :) jak nie masz nadmiaru gotowki to lepiej dac seryjne olejowe do utwardzenia. pzm są bardzo sztywne i zle sie bedzie jezdzilo po nierównym.
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-01-2016, 10:09   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Dziś przyszły mi pzm-1 na przód i miałem zmierzyć więc podaję wyniki:)
Tłoczysko w stanie rozciągniętym (nie wliczając gwintu) ma 13,5cm (a skok tłoka to 13cm). Cały amortyzator razem z gwintem ma 52,5cm. Jakoś tak optycznie wygląda jakby ten amortyzator był jednak skrócony, ale nie mam przy sobie seryjnego żeby pomierzyć. Może ktoś ma pod ręką seryjny amor?



_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
Ostatnio zmieniony przez barkor 22-01-2016, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2016, 12:50   
   Bolid: sporting 99'


porównanie tylnych

b6 i pzm-1

_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 22-01-2016, 14:15   
   Bolid: Seicento


SzerszeńKJS napisał/a:
PERSZING96PL guma będzie taka MARKGUM COLWAY N-Rally S1 155/65 R13 .


Niestety żadna opona z homologacją drogową nie pozwoli o dobry czas w Kielcach....
No ale lepiej semi slick niż zwykła guma ;)
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 22-01-2016, 14:18   
   Bolid: Seicento


Kiedy planujesz 1wszy start ? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum