Przesunięty przez: Linduś 14-01-2016, 17:11 |
Przygotowania do KJS |
Autor |
Wiadomość |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 19-01-2016, 22:58
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
2 lata zrobione na pzm i mts -4 nic się nie działo
-4 to tyle co nic na PZM samochód praktycznie w dół nie idzie
Tak samo jak na amortyzatorach Kayaba gazówkach. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 19-01-2016, 23:03
Bolid: Seicento S |
|
|
barkor napisał/a: | Do obniżenia -40 nie trzeba skracać amortyzatorów do poprawnego działania, więc przy eibachu -35mm nic nie szkodzi, że pzm-1 nie są skrócone (o ile faktycznie nie są). Za parę dni będę zamawiał pzm na przód to sam pomierzę |
To daj znac . |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2016, 23:07
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Wszystko pięknie ale kolega chce auto do kjs-ów a tam pzm się nie sprawdzi.
Na tor ok ale na wyrypie będą kłopoty nawet ze skręcaniem. O mękach przegubów już nie wspomnę.
Fakt, że może w innych miastach kjs-y są po płaskim ale za dobrych czasów u mnie auta czuły, że żyją
Urwane mocowania z tyłu na belce i pęknięte kielichy nie były niczym szczególnym. Ktoś na forum sprzedawał kiedyś blachy do wspawania w kielichy i chętnych nie brakowało. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 20-01-2016, 18:58
Bolid: Seicento S |
|
|
DeZ początkowo będę jeździł właśnie na torze bo mam najbliżej na KJS-y na Miedziana Górę wiec do końca roku nosa nie wysunę na pewno dalej . |
|
|
|
 |
PERSZING96PL
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 18 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-01-2016, 01:43
Bolid: CCS 1.1 |
|
|
Na Torze Kielce jak chcesz powalczyć to zawias swoją drogą, ale bardzo dobra guma (slick) to obowiązek. Śliski tor o giełdy, które się tam odbywają :C PZM-1 jak najbardziej ale to tylko tor i to dosyć równy Ja zrobiłem beton ze swojego, obniżenie -50mm + KYB Excel-G (przód) + stabilizator i żałuję. Amortyzator wylewa średnio co 2-3tys. km :C Minimalna nierówność i koło w powietrzu, czasem nawet dwa i silnik gaśnie. Na KJS-ach prawdopodobnie byłby ping-pong, Eibach Pro Kit + KYB Excel-G na początek na Kielce wystarczą. Nie wiem, czy jeździłeś już coś wcześniej, ale zakładam, że mało albo wcale, to prędzej czy później będzie dzwon, a wtedy szkoda Bilsteina |
|
|
|
 |
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 21-01-2016, 11:31
Bolid: Seicento |
|
|
Ale z tego co mi się wydaje to pucharowe zawieszenie CC to właśnie PZM-1 + cięta sprężyna (mocno) więc nie powinno być problemu teoretycznie |
|
|
|
 |
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 21-01-2016, 12:20
Bolid: Seicento S |
|
|
PERSZING96PL guma będzie taka MARKGUM COLWAY N-Rally S1 155/65 R13 . |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-01-2016, 13:38
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 21-01-2016, 15:22
Bolid: Seicento S |
|
|
DeZ napisał/a: | Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu. |
Tzn ile dokladnie dac na minusie lub na plusie ? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-01-2016, 17:14
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
SzerszeńKJS napisał/a: | DeZ napisał/a: | Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu. |
Tzn ile dokladnie dac na minusie lub na plusie ? |
Tylko w negatywie. Ja mam jakieś 1,5 stopnia. Znam auta które mają więcej.
Żebyś nie miał wątpliwości:
http://race4fun.pl/wp-con...wyjasnienie.jpg
Wyjaśniam, że w SC robi się to za pomocą pilnika Konkretnie należy powiększyć górny otwór amortyzatora (zrobić fasolkę) i to daje możliwość pochylenia koła. Robota jest łatwa ale czasochłonna bo kilka razy trzeba przymierzać. Chodzi o to, żeby nie zrobić za dużej dziury.
Śruba niech się opiera choć z jednaj strony bo inaczej całość będzie się trzymać na zasadzie ściskania. Ja mam niestety przedobrzone i zdarzyło się na imprezie, że się geometria przestawiła. Inna sprawa, że naprawa tego zajmuje 2 minuty |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-01-2016, 09:09
Bolid: sporting 99' |
|
|
Straszycie jak nie wiem z tymi oponami
ja zaczynałem totalna serią z pierwszymi lepszymi oponami i żadnej krzywdy sobie nie zrobiłem. na początek przygody z ściganiem przede wszystkim potrzebne jest doświadzczenie, którego nie kupisz.
a im słabsze podzespoły tym wiecej umiejętnosci potrzeba
opony nie będa kleić? szybko nauczysz sie prowadzić auto na granicy przycepnosci
fakt, że na 10-letnich pirelli p700 o ktorych pisał Dez na mokrym asfalcie to troche jak po śniegu ale już np. niezniszczony goodyer eagle 165/50/13 już jakoś tam trzyma, a kosztuje smieszne pieniądze.
przy seryjnym 1.1 165 to max. szerokosc, ewentualnie jakies drogowe 175. sportowe opony tej szerokości beda dawały za duze opory toczenia i bardziej beda spowalniać, o pełnym slicku już nie mowiac.
jesli chcesz "walczyc o podium" to na poczatku skup się żeby jak najwięcej jeździc, powazne sukcesy przyjadą najszybciej w przyszlym sezonie (chyba, że masz jakiś ukryty talent )
co do zawieszenia, seryjnie już ledwo żywe amorki wymieniłem na kayby excel-g + eibach. auto sie gibało ale dało się jeździć, pozniej dorwałem b6 na grubej ladze i nie nie narzekam jak nie masz nadmiaru gotowki to lepiej dac seryjne olejowe do utwardzenia. pzm są bardzo sztywne i zle sie bedzie jezdzilo po nierównym. |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-01-2016, 10:09
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Dziś przyszły mi pzm-1 na przód i miałem zmierzyć więc podaję wyniki:)
Tłoczysko w stanie rozciągniętym (nie wliczając gwintu) ma 13,5cm (a skok tłoka to 13cm). Cały amortyzator razem z gwintem ma 52,5cm. Jakoś tak optycznie wygląda jakby ten amortyzator był jednak skrócony, ale nie mam przy sobie seryjnego żeby pomierzyć. Może ktoś ma pod ręką seryjny amor?
 |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
Ostatnio zmieniony przez barkor 22-01-2016, 13:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 22-01-2016, 14:15
Bolid: Seicento |
|
|
SzerszeńKJS napisał/a: | PERSZING96PL guma będzie taka MARKGUM COLWAY N-Rally S1 155/65 R13 . |
Niestety żadna opona z homologacją drogową nie pozwoli o dobry czas w Kielcach....
No ale lepiej semi slick niż zwykła guma |
|
|
|
 |
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 22-01-2016, 14:18
Bolid: Seicento |
|
|
Kiedy planujesz 1wszy start ? |
|
|
|
 |
|