Przesunięty przez: Linduś 14-01-2016, 17:11 |
Przygotowania do KJS |
Autor |
Wiadomość |
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 03-02-2016, 10:04
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
barkor napisał/a: | Sam się przymierzam do swapa z 1.2 8V na 1.4, bo u mnie w rallysprintach jest klasa do 1.4 właśnie |
wierz mi ze jak 1.4 to taniej wyjdzie Tobie zakup Civic'a 1.4.
Żeby CC/SC jeździło po zakrętach tak jak seryjny Civic to musisz wydać sporo pieniędzy na zawias...
Wyścig zbrojeń jest tak spory że ja np. zrezygnowałem z tej zabawy Fiatem. Postawiłem na "fun to drive" i raczej jeżdzenie żeby nie być "ślamazarną ofiara" za kółkiem na drodze publicznej. |
|
|
|
|
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 03-02-2016, 12:48
Bolid: Seicento |
|
|
Masz trochę racji jest drogo i to na tyle że drugi raz bym Fiata nie kupił (kupiłem tylko ze względu na koszta), jeździłem mocnym civem 1.6 2 lata który kochał moje pieniądze i naprawy...
Więc postawiłem na Fiata ale szczerze mówiąc nie są to koszta o jakich myślałem (chociaż nie jest źle w porównaniu do H) ale jazda już inna.. chociaż strasznie podoba mi się czasami wydaje mi się ze lece szybciej w szykanach niż H |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 03-02-2016, 13:41
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
kubasfn napisał/a: | Masz trochę racji jest drogo i to na tyle że drugi raz bym Fiata nie kupił (kupiłem tylko ze względu na koszta), jeździłem mocnym civem 1.6 2 lata który kochał moje pieniądze i naprawy...
Więc postawiłem na Fiata ale szczerze mówiąc nie są to koszta o jakich myślałem (chociaż nie jest źle w porównaniu do H) ale jazda już inna.. chociaż strasznie podoba mi się czasami wydaje mi się ze lece szybciej w szykanach niż H |
"Podstawowe" wyposażenie rajdówki takie jak zawieszenie, fotele,pasy, klatka w przypadku Hondy, Fiata czy BMW są niemal takie same.
Róznice zaczynają się w :
- koszcie opon semi slick, nowe [najdroższe 13 równiez dlatego ze szybko schodza małe kółka]
- szpery Honda torsen dośc tani a efekt jest, BMW koszt 2 tyś, Fiat nówka to minimum 4 tyś
- mocy ikoszcie jej uzyskania BMW ma w standarcie 140 Km 1.8 , 2.5 190 KM wzwyż... Honda 1.4 90 KM tanim kosztem wzrost do 105 KM, Fiat 1.1 ma 55KM wzwyz to koszty,koszty...
Ja swoim BMW tez w klasie nie powalcze z kolegami którzy pomontowali M3 lub kompresory ale widać że wystarczy mieć zdrowe 1.8 is + opona i ustawiony odpowiedni zawias [mały koszt] aby walczyć nawet z 4x4 Evo, Impreza.
ot takie obliczenia dające trochę do myślenia jak się nie ma budżetu 30 tyś+ |
|
|
|
|
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 03-02-2016, 15:31
Bolid: Seicento |
|
|
Zgadza się i większa dostępność do Hondy wszelkich rzeczy
A jeśli chodzi o bmw 18is (e30) świetny sprzęt (mocno nad nim myślałem/myślę)
Mocy to nie ma co porównywać trzeba by było przeliczyć do masy
Swoim 1.2 na skrzynce 6 ze startu (tak do 100-120) objechałem wiele mocnych fur a a przyspieszenie jest najważniejsze w kjs itp |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 03-02-2016, 18:56
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
kubasfn napisał/a: | Zgadza się i większa dostępność do Hondy wszelkich rzeczy
A jeśli chodzi o bmw 18is (e30) świetny sprzęt (mocno nad nim myślałem/myślę)
Mocy to nie ma co porównywać trzeba by było przeliczyć do masy
Swoim 1.2 na skrzynce 6 ze startu (tak do 100-120) objechałem wiele mocnych fur a a przyspieszenie jest najważniejsze w kjs itp |
Ja mam [a właściwie miałem] 325, IS'a chciałem kupić w oryginale żeby zrobić według homologacji do 2 ligi ale się nie trafił.
Fiat 1.2 z krótką skrzynią jest fajny ale jak dochodziłem do limitów w zakrętach gdzie każdą byle Hondą 1.4 jechało się tak że w środku można było jeść kanapki to się przestało mijać z celem. Ograniczeniem jest także region gdzie są imprezy gdzie dopuszczane są opony tylko z "E" a w takich głównie jeździłem. To także sporo ogranicza faktyczne możliwości bolidu.
Fiat jest dobry do nauki i nie bójmy się tego sformułować wprost : "rozbijania się] przy tej nauce. jednak na dłuższą metę nie warto w to inwestować powyżej sumy 10 tyś według mnie. Tak więc uczcie się na cudzych błędach |
|
|
|
|
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 03-02-2016, 19:04
Bolid: Seicento S |
|
|
A powiedzcie mi czy różni sie zawieszenie silnika 1.1 mpi od 1.2 16.V . |
|
|
|
|
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 03-02-2016, 21:42
Bolid: Seicento |
|
|
nosferatu napisał/a: | kubasfn napisał/a: | Zgadza się i większa dostępność do Hondy wszelkich rzeczy
A jeśli chodzi o bmw 18is (e30) świetny sprzęt (mocno nad nim myślałem/myślę)
Mocy to nie ma co porównywać trzeba by było przeliczyć do masy
Swoim 1.2 na skrzynce 6 ze startu (tak do 100-120) objechałem wiele mocnych fur a a przyspieszenie jest najważniejsze w kjs itp |
Ja mam [a właściwie miałem] 325, IS'a chciałem kupić w oryginale żeby zrobić według homologacji do 2 ligi ale się nie trafił.
Fiat 1.2 z krótką skrzynią jest fajny ale jak dochodziłem do limitów w zakrętach gdzie każdą byle Hondą 1.4 jechało się tak że w środku można było jeść kanapki to się przestało mijać z celem. Ograniczeniem jest także region gdzie są imprezy gdzie dopuszczane są opony tylko z "E" a w takich głównie jeździłem. To także sporo ogranicza faktyczne możliwości bolidu.
Fiat jest dobry do nauki i nie bójmy się tego sformułować wprost : "rozbijania się] przy tej nauce. jednak na dłuższą metę nie warto w to inwestować powyżej sumy 10 tyś według mnie. Tak więc uczcie się na cudzych błędach |
Czy tak jest zobaczymy w moim przypadku po kilku rundach i porównaniu z Hondą |
|
|
|
|
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 04-02-2016, 00:55
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
SzerszeńKJS napisał/a: | A powiedzcie mi czy różni sie zawieszenie silnika 1.1 mpi od 1.2 16.V . |
Niczym, 16v montujesz na łapie z Mpi. |
_________________
|
|
|
|
|
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 04-02-2016, 13:49
Bolid: Seicento S |
|
|
czyli rozumiem że zostaje tylko założenie wiązki elektrycznej ? |
|
|
|
|
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 06-02-2016, 22:36
Bolid: Seicento S |
|
|
Wybiera sie ktos z forum 20 lutego na miedzianke ? |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-02-2016, 22:09
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Coś do 1.1 na mokro lub zimno:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5977617700 |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 09-02-2016, 14:37
Bolid: Seicento S |
|
|
ja jak narazie będę docierał używane opony do póki nie zrobię zawieszenia . |
|
|
|
|
SzerszeńKJS
Bywalec
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Jędrzejów
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-02-2016, 17:01
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja kupiłem przednie właśnie z tej stronki. Mogę polecić. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-02-2016, 19:15
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
O PZM'ach w ostatnim czasie było na forum sporo więc nie ma sensu pisać kolejny raz Jeśli będziesz jeździć tylko po torze w Kielcach to będziesz zadowolony. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
|