[Pytanie] Wykrzesanie paru koni bez swapa |
Autor |
Wiadomość |
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 08-03-2016, 01:00
Bolid: w planach |
|
|
Czyli stożek+dolot+866 i będzie git. Co jest nie tak z kitem k&n bo może przy moich wymaganiach nie zrobi to różnicy? |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-03-2016, 16:28
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Kit K&N to kit, jeżeli mamy na myśli kn57i czyli stożek na przepustnicę i dwa małe wężyki co doprowadzają powietrze.
Do tego patrzyłeś na to czy jest k&N na przepustnicę mpi 1.1 czy seicento bo do 1.1spi jest/był, dał na hamowni Grabowskiego 2 czy ok. 3%- wpisz sobie test filtrów stożkowych, tylko na hamowni silnikowej....a pod maską zawsze jest cieplej, i podobnie jak z dedykowanym wydechem OMP 10 lat temu, tak ten kit k&N nic wyczuwalnego nie daje, była moda na oba rozwiązania, żadne się nie sprawdziło w sc- serie robiły te z K&N i tym bardziej wydechem OMP:-)
Nie wierzysz spytaj węglarskiego wtedy jeszcze latał cc/sc jak pamiętam.
Dedykowany dolot ze stożkiem, byle nie chińczykiem i wałek 866 w dobrym stanie po regulacji zaworów + świece irydowe podniosą lekko parametry silnika szczególnie górny zakres i reakcja na gaz, ale dołu też nie popsują- od 3 tys zazwyczaj w mpi jest lepiej na tym co wyżej. |
|
|
|
|
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 11-03-2016, 13:31
Bolid: w planach |
|
|
Zciągnąłem onstrukcję z netu, faktycznie ten zestaw K&N to stożek na przepustnicę + kawałek rurki. To już wolałbym stożek marki Tesco + dolot z kibel-rury. |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-03-2016, 21:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
szymon1977 napisał/a: | Zciągnąłem onstrukcję z netu, faktycznie ten zestaw K&N to stożek na przepustnicę + kawałek rurki. To już wolałbym stożek marki Tesco + dolot z kibel-rury. |
dedykowany, sprawdzony, albo serie zostawiasz-zalątą wkładki, w przypadku mpi całkiem sporej i nie wiem czy ktoś jeszcze ją robi, do 600 jest k&N, jest jej długowieczność przy odpowiednim czyszczeniu odpowiednik kitem nie ludwikiem bo bawełna jest dość wrażliwa.
Poprawę lekką możesz odczuć nie wiem w seryjnym aucie jak jest bardzo wilgotno-papier chłonie wilgoć, zaipregnowana bawełna nie,ale to prawie niewyczuwalne.
Poza tym zalet brak-ale z ww. powodów polecam- tylko firmowe mają ceny 2/3 dolotów:-) |
|
|
|
|
buckie46
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 14-03-2016, 22:01 kolektor 4-2-1
Bolid: sc900wdrodze1,1 |
|
|
Czy ktoś mógłby wstawić zdjęcie tego kolektora 4-2-1??? bo za boga nie wiem który to jest |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-03-2016, 22:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Do jakiego silnika?
Do 1.1 spi dedykowany-bez strojenia pogarsza lekko dół , po strojeniu daje efekty....
http://www.supersprint.co...s-steel.aspx#!/ |
|
|
|
|
buckie46
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 15-03-2016, 20:50
Bolid: sc900wdrodze1,1 |
|
|
Do silnika 1.1 MPI. Jaki najlepiej kolektor zastosować?? ;D |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-03-2016, 20:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
buckie46 napisał/a: |
Do silnika 1.1 MPI. Jaki najlepiej kolektor zastosować?? ;D |
WW.:-) + emulacja(tulejka do wspawania) z gwintem na drugą sondę lamba.
Z przyziemnych-budżetowo-kolektor+ dwururka punto 1+ tulejka, górny sport robi 4-2-1-tylko na min. fi 45 za 800zł ze ,,stali aluminiowanej''.
Sam kolektor nic ciekawego nie da w MPI;-) |
|
|
|
|
buckie46
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 15-03-2016, 21:40
Bolid: sc900wdrodze1,1 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | buckie46 napisał/a: |
Do silnika 1.1 MPI. Jaki najlepiej kolektor zastosować?? ;D |
WW.:-) + emulacja(tulejka do wspawania) z gwintem na drugą sondę lamba.
Z przyziemnych-budżetowo-kolektor+ dwururka punto 1+ tulejka, górny sport robi 4-2-1-tylko na min. fi 45 za 800zł ze ,,stali aluminiowanej''.
Sam kolektor nic ciekawego nie da w MPI;-) |
MAM wałek 866 dolot dedykowany węglarskiego a kolektora nie mam narazie zadnego i potrzebuje jakiś wstawic ;Dhttp://allegro.pl/kolektor-wydechowy-fiat-punto-i-1-1-i5996922112.html taki da rade?? |
|
|
|
|
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 16-03-2016, 00:04
Bolid: w planach |
|
|
A tak właściwie to jaką moc i przy jakich obrotach można uzyskać z dolotem, 866 i programem? Co następne? O moment obrotowy nie pytam - za stary jestem.
Gdzie tanio i dobrze zrobią program? No i za ile? |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-03-2016, 20:03
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
szymon1977 napisał/a: | A tak właściwie to jaką moc i przy jakich obrotach można uzyskać z dolotem, 866 i programem? Co następne? O moment obrotowy nie pytam - za stary jestem.
Gdzie tanio i dobrze zrobią program? No i za ile? |
Tego Ci nie wywróżę nigdy bo zależy od 100 czynników-wałek 866 sprawny daje wzrosty w spi do 7tys-póniej jest spadek, w MPI z 500 obrotów mniej-max moc.
Program do MPI pod mody to jak szukanie igły w stogu siana-bez ok. 1000zł się nie ruszaj, gdzie nie wiem, w Łodzi w Nagaz stefanowski sobie wpisz może się Gość podejmie.
Program na końcu robisz po całej zabawie, ale przy takich modach sens w MPI jest mały-linku nie widzę ale szukaj kolektora punto I 1.2. 75+ dwururki-sens jest mały bo musisz dalej zmienić wydech, żeby pasowało- a efekt może być mizerny.
Jak masz w MPI 866+ dolot+ dwururka to zmierzył bym u jakiegoś tunera AFR w jedzie i przy tym silniku jak ma knock sensor sprawny nie powinno być obawy o stukowe.
Ps. Tanio i dobrze się nie da. |
|
|
|
|
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 16-03-2016, 21:07
Bolid: w planach |
|
|
Zastanawia mnie jedna rzecz: jezeli jest 1.1 w dobrym stanie to czy faktycznie lepiej robić swap? Koszty podobne, a wysokoobrotowy 1.1 na pewno lepiej się zgra z krótką skrzynią sportinga niż dojechany 1.2 75.
Ja do zakupu dopiero się przymierzam, ale znaleźć coś w dobrym stanie... mówisz, że lepsze do takich zmian spi? |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 17-03-2016, 14:48
Bolid: w planach |
|
|
Przy jakich obrotach jest odcinka w spi i w mpi? |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-03-2016, 17:52
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
To i ja się podepnę. Mam 1.1 z 2003r Vana, czyli MPI tak ?
Reasumując żeby bawić się we wkładanie wałka 866, dolotu i robienie wydechu, trzeba liczyć się z programem który w MPI jest ciężki do ogarnięcia tak ?
Zastanawiam się jeszcze jak sprawdzić jaki mam właściwie silnik bo kilka dni temu na badaniach dowiedziałem się że 10 lat temu moje sejko miało 200 tyś przebiegu a dzisiaj ma 180 tysi.
I czym się różni 1.1 spi sporting od 1.1 vana ? Który powinien być że tak powiem "lepszy" ?
Bo kolega ma ori sportinga z 1998 r i idą tak samo. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-03-2016, 20:34
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Kuba929rr napisał/a: | To i ja się podepnę. Mam 1.1 z 2003r Vana, czyli MPI tak ?
Reasumując żeby bawić się we wkładanie wałka 866, dolotu i robienie wydechu, trzeba liczyć się z programem który w MPI jest ciężki do ogarnięcia tak ?
Zastanawiam się jeszcze jak sprawdzić jaki mam właściwie silnik bo kilka dni temu na badaniach dowiedziałem się że 10 lat temu moje sejko miało 200 tyś przebiegu a dzisiaj ma 180 tysi.
I czym się różni 1.1 spi sporting od 1.1 vana ? Który powinien być że tak powiem "lepszy" ?
Bo kolega ma ori sportinga z 1998 r i idą tak samo. |
Trochę wpisania w google....spi, mpi....
MPi- listwa wtryskowa i 4 wtryski, okrągły filtr powietrza, plastikowy kolektor dolotowy, spi- prostokątny filtr 1 wtryskiwacz nad przepustnicą....
Silnik spi sporting nie różni się niczym od spi w każdej wersji, analogicznie MPI.
Lepszy ten co w lepszym stanie:-), pewnie dlatego sporting mimo krótszej skrzyni odpadł.
Wałek+ dolot i bez jakiegoś cuda w wydechu nie musisz bawić się w strojenie sterownika MPI, bo jak pisałem ma on możliwości lekkiej adaptacji, jak lambda jak ten nieszczęsny komputer, który sporo może:-)
Wałek+ luzy+ sprawny silnik bez lpg+ dolot i nie namieszane w wydechu nie potrzebują korekcji za 1tys, którą ktoś zrobi albo nie, a z wydechem, możesz sobie zmienić jak chcesz truć kolektor z dwururką z punto I 75 i jakiś końcowy- reszty nie ma co ruszać, jak nie dziurawa-wydech, każdy myśli, że dużo daje- w sc seryjnym, a takie mody to poprawa serii, jest on tak mało znaczącym dla + (jeżeli kat jest ok), że łatwiej popsuć charakterystykę niż poprawić.
MPI vs. spi-jedno i drugie troszkę inaczej jedzi w serii, MPI lepiej z dołu, spi górą, wartości minimalne-dawno serii nie widziałem na oczy.
Do głębszych modów łatwiejsze tańsze i prostsze spi , do serii bez gazu z mieszalnikiem MPI.mam w jedny z firmowych, tyle, że 1.2mpi(60km/punto II, panda) dłubnięte i jak bym miał z 10-12 lat mniej uznał bym, że jedzzie ok:-)
Dołóż dolot wałek+ uszczelniacz i oing cewek nowy i będzie trochę żwawszy.
SPI i MPI miały odcinkę przy 6900obr, 1.1 MPI euro 4 czyli 600 nie seicento była partia z odcinką 6tys- mam taki komp:-) |
|
|
|
|
|