FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Linduś
14-01-2016, 17:11
Przygotowania do KJS
Autor Wiadomość
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 19-01-2016, 22:58   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


2 lata zrobione na pzm i mts -4 nic się nie działo ;)
-4 to tyle co nic na PZM samochód praktycznie w dół nie idzie
Tak samo jak na amortyzatorach Kayaba gazówkach.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 19-01-2016, 23:03   
   Bolid: Seicento S


barkor napisał/a:
Do obniżenia -40 nie trzeba skracać amortyzatorów do poprawnego działania, więc przy eibachu -35mm nic nie szkodzi, że pzm-1 nie są skrócone (o ile faktycznie nie są). Za parę dni będę zamawiał pzm na przód to sam pomierzę :wink:



To daj znac .
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-01-2016, 23:07   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Wszystko pięknie ale kolega chce auto do kjs-ów a tam pzm się nie sprawdzi.
Na tor ok ale na wyrypie będą kłopoty nawet ze skręcaniem. O mękach przegubów już nie wspomnę.
Fakt, że może w innych miastach kjs-y są po płaskim ale za dobrych czasów u mnie auta czuły, że żyją :)
Urwane mocowania z tyłu na belce i pęknięte kielichy nie były niczym szczególnym. Ktoś na forum sprzedawał kiedyś blachy do wspawania w kielichy i chętnych nie brakowało.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 20-01-2016, 18:58   
   Bolid: Seicento S


DeZ początkowo będę jeździł właśnie na torze bo mam najbliżej na KJS-y na Miedziana Górę wiec do końca roku nosa nie wysunę na pewno dalej .
 
 
PERSZING96PL 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-01-2016, 01:43   
   Bolid: CCS 1.1


Na Torze Kielce jak chcesz powalczyć to zawias swoją drogą, ale bardzo dobra guma (slick) to obowiązek. Śliski tor o giełdy, które się tam odbywają :C PZM-1 jak najbardziej ale to tylko tor i to dosyć równy :) Ja zrobiłem beton ze swojego, obniżenie -50mm + KYB Excel-G (przód) + stabilizator i żałuję. Amortyzator wylewa średnio co 2-3tys. km :C Minimalna nierówność i koło w powietrzu, czasem nawet dwa i silnik gaśnie. Na KJS-ach prawdopodobnie byłby ping-pong, Eibach Pro Kit + KYB Excel-G na początek na Kielce wystarczą. Nie wiem, czy jeździłeś już coś wcześniej, ale zakładam, że mało albo wcale, to prędzej czy później będzie dzwon, a wtedy szkoda Bilsteina ;)
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 21-01-2016, 11:31   
   Bolid: Seicento


Ale z tego co mi się wydaje to pucharowe zawieszenie CC to właśnie PZM-1 + cięta sprężyna (mocno) więc nie powinno być problemu teoretycznie
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 21-01-2016, 12:20   
   Bolid: Seicento S


PERSZING96PL guma będzie taka MARKGUM COLWAY N-Rally S1 155/65 R13 .
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-01-2016, 13:38   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 21-01-2016, 15:22   
   Bolid: Seicento S


DeZ napisał/a:
Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu.



Tzn ile dokladnie dac na minusie lub na plusie ?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-01-2016, 17:14   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


SzerszeńKJS napisał/a:
DeZ napisał/a:
Tylko pamiętaj, że do tego markguma minimum 2,6 przód i 2,1 tył. Na mniejszym ciśnieniu szybko pozbędziesz się boków.
Dobrze by było je na felgi przynajmniej 5 cali założyć żeby się mniej podwijały i koniecznie zrobić konty z przodu.

Tzn ile dokladnie dac na minusie lub na plusie ?


Tylko w negatywie. Ja mam jakieś 1,5 stopnia. Znam auta które mają więcej.

Żebyś nie miał wątpliwości:
http://race4fun.pl/wp-con...wyjasnienie.jpg

Wyjaśniam, że w SC robi się to za pomocą pilnika :) Konkretnie należy powiększyć górny otwór amortyzatora (zrobić fasolkę) i to daje możliwość pochylenia koła. Robota jest łatwa ale czasochłonna bo kilka razy trzeba przymierzać. Chodzi o to, żeby nie zrobić za dużej dziury.
Śruba niech się opiera choć z jednaj strony bo inaczej całość będzie się trzymać na zasadzie ściskania. Ja mam niestety przedobrzone i zdarzyło się na imprezie, że się geometria przestawiła. Inna sprawa, że naprawa tego zajmuje 2 minuty :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2016, 09:09   
   Bolid: sporting 99'


Straszycie jak nie wiem z tymi oponami :D

ja zaczynałem totalna serią z pierwszymi lepszymi oponami i żadnej krzywdy sobie nie zrobiłem. na początek przygody z ściganiem przede wszystkim potrzebne jest doświadzczenie, którego nie kupisz.
a im słabsze podzespoły tym wiecej umiejętnosci potrzeba :D
opony nie będa kleić? szybko nauczysz sie prowadzić auto na granicy przycepnosci :D

fakt, że na 10-letnich pirelli p700 o ktorych pisał Dez na mokrym asfalcie to troche jak po śniegu :) ale już np. niezniszczony goodyer eagle 165/50/13 już jakoś tam trzyma, a kosztuje smieszne pieniądze.

przy seryjnym 1.1 165 to max. szerokosc, ewentualnie jakies drogowe 175. sportowe opony tej szerokości beda dawały za duze opory toczenia i bardziej beda spowalniać, o pełnym slicku już nie mowiac.


jesli chcesz "walczyc o podium" to na poczatku skup się żeby jak najwięcej jeździc, powazne sukcesy przyjadą najszybciej w przyszlym sezonie (chyba, że masz jakiś ukryty talent ;) )

co do zawieszenia, seryjnie już ledwo żywe amorki wymieniłem na kayby excel-g + eibach. auto sie gibało ale dało się jeździć, pozniej dorwałem b6 na grubej ladze i nie nie narzekam :) jak nie masz nadmiaru gotowki to lepiej dac seryjne olejowe do utwardzenia. pzm są bardzo sztywne i zle sie bedzie jezdzilo po nierównym.
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-01-2016, 10:09   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Dziś przyszły mi pzm-1 na przód i miałem zmierzyć więc podaję wyniki:)
Tłoczysko w stanie rozciągniętym (nie wliczając gwintu) ma 13,5cm (a skok tłoka to 13cm). Cały amortyzator razem z gwintem ma 52,5cm. Jakoś tak optycznie wygląda jakby ten amortyzator był jednak skrócony, ale nie mam przy sobie seryjnego żeby pomierzyć. Może ktoś ma pod ręką seryjny amor?



Ostatnio zmieniony przez barkor 22-01-2016, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2016, 12:50   
   Bolid: sporting 99'


porównanie tylnych

b6 i pzm-1

_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 22-01-2016, 14:15   
   Bolid: Seicento


SzerszeńKJS napisał/a:
PERSZING96PL guma będzie taka MARKGUM COLWAY N-Rally S1 155/65 R13 .


Niestety żadna opona z homologacją drogową nie pozwoli o dobry czas w Kielcach....
No ale lepiej semi slick niż zwykła guma ;)
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 22-01-2016, 14:18   
   Bolid: Seicento


Kiedy planujesz 1wszy start ? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum