FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie do rajdów, kjs'ów, pojeżdzawek
Autor Wiadomość
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-04-2013, 09:48   
   Bolid: sporting 99'


ajwan napisał/a:
A coz amorkiem po obcięciu sprężyny?

Mam eibacha z tym ze tylne nie sa progresywne spotkaliscie się z czyms takim (nr na opakowaniu E3029-140 a na sprężynach 3011)


skróciłem moje eibachy równo o jeden zwój. auto siadło 1,2 cm z tyłu. wstępnie po jeździe próbnej zadnych negatywnych skutków nie zauwazyłem, po jutrzejszym superoesie będe mógł coś wiecej napisać (jeśli przezyje :P )
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 06-04-2013, 08:11   
   Bolid: 600, 318, 520, 325




Przód B6 ( 22-197931 "cienka laga") 645zł
Tył B6 (24-027045) 675zł
Sprężyny eibach pro kit (na opakowaniu E3029-140 czyli ze do SC, a na sprężynach E3011-140 że do CC... wychodzi że to to samo) 440zł w intercars chyba dobra cena... zostały im jescze dwa komplety





Przód poszedł w doł ok 3cm a tył tylko 1cm (moze błąd pomiaru) a jak było u was?



Mój patent spisał się wyśmienicie... ale nie polecam, bo to nie zgodnie ze sztuką ;)


Pierwsze odczucia... ja pi*%$&#! i że niby to jest kompromis między szutrem a asfaltem? To beton jest! Za twardo i za nisko na szutry. Optymalnie by było jakby przód stał 1cm wyżej a tył 1cm niżej. Auto bardzo fajnie reaguje na ruchy kierownicą. Nawrotki na ręcznym bajka:) Przy ostrym ruszaniu na mokrym, zdarzyło się że przód zacz al podskakiwać? Czas wymiany 2 osoby 4 godziny bardzo lajtowe tempo no i troszke cyrków było;)
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
Ostatnio zmieniony przez ajwan 06-04-2013, 08:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-04-2013, 08:15   
   Bolid: sporting 99'


ajwan napisał/a:

Przód poszedł w doł ok 3cm a tył tylko 1cm (moze błąd pomiaru) a jak było u was?


ja miałem identycznie, dlatego pisałem wyżej, że skróciłem tył o jeden zwój.

popraw też linki bo nie działają ;)
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 06-04-2013, 18:05   
   Bolid: CC 1.2 16v


ajwan napisał/a:
i że niby to jest kompromis między szutrem a asfaltem? To beton jest! Za twardo i za nisko na szutry...


dlatego inwestuje się w usługę "by" Zerkopol" i wtedy jest bajka bo wiedzą co i jak. Za wiedzę się jednak płaci.

Czy dobrze wnioskuję iż ten wyżej zakupiony Bil to "gotowiec z półki" [?]. :roll:
 
 
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 07-04-2013, 18:04   
   Bolid: 600, 318, 520, 325


Tak to wszystko gotowce z półki... sugerowałem się opiniami "pojeździj, a jak się coś zacznie dziać zregenerujesz i ustawisz sobie jak ci będzie pasowało"

Dziś pojechałem ARS Kuźnia Raciborska i nie było wcale tak źle jak myślałem że będzie...
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 07-04-2013, 19:37   
   Bolid: CC 1.2 16v


z Bilem "na grubej ladze" jest tak że to ma pracować przy szybkiej jeździe. Im szybciej lecisz po nierównościach tym bardziej sobie cenisz te amortyzatory ;)
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2013, 20:18   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


ajwan napisał/a:
Tak to wszystko gotowce z półki...

Rozumiem, że mocowanie górne przedniego amortyzatora i odboje też jest w zestawie z amortyzatorami Billstein?
Do pełnego przedniego zawieszenia w zestawie Bilstein brakuje sprężyn i górnego mocowania sprężyny. Tak? Czy te wszystkie części oddzielnie dokupiłeś?
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
marchol93 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 07-04-2013, 21:57   
   Bolid: CCS


na tym placu bardzo Cie podbijalo na tych bilach ?
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-04-2013, 19:52   
   Bolid: sporting 99'


fotka porównawcza przed i po skróceniu eibacha z tyłu o jeden zwój (wiem super kadr ;) )


negatywnych zmian nie stwierdzono :cool:
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 08-04-2013, 22:06   
   Bolid: 600, 318, 520, 325


nosferatu, niestety ja mam cienką lagę.

kamilen, były tylko nakrętki... osłony, odboje, poduszki, kupiłem osobno.

marchol93, jak jechałem zapoznanie to wydawało się że będzie rzeźnia... Ale podczas ścigania było zaskakująco "miękko"... auto inaczej reagowało niż na serii i strasznie się motałem z jazdą ale nierówności pokonywało wyśmienicie, nic nie dobijało nic nie stukało, żadnego podskakiwania.

Na drugiej próbie myślaem że na mostku plomby mi powypadają (na zapoznaniu) ale podczas przejazdu na czas nic się nie działo. Jedynie (za mostkiem za tym prawo lewo) w lewo90 dwa razy mnie wypluło na zewnątrz bo tam jest jakby hopka na zakręcie.

I o tym chyba pisał nosferatu.

Zamówię filmik i wkleję do tematu z filmami z rajdów, to sami ocenicie, bo w stersie bojowym trudno ocenić działanie zawiasu ;)

horcio, optycznie o wiele lepiej...
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 09-04-2013, 22:10   
   Bolid: CCS


Na filmiku pewnie będzie tak jak u mnie chociaż tutaj będzie też różnica w profilu opony ;)
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-04-2013, 21:40   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Czy słyszał ktoś o amortyzatorach Kayaba Ultra SR do Seicento? Teoretycznie są to amortyzatory sportowe/utwardzone do seryjnej wysokości zawieszenia czyli taki odpowiednik Bilstein B6. Oficjalnie w katalogu kyb występują tylko jako dedykowane do CC ale to przecież to samo więc do SC też pasują.
Dostępność u nas w kraju znikoma i opinii też nigdzie nie słyszałem. Jeśli jakość była by tak samo dobra jak serii AGX i cena niższa niż B6 to warto by było to przetestować.
Pytam tak bo w najbliższym czasie będę poszukiwał czegoś do jazdy KJS i innych podobnych zabaw po różnych terenach szuter/beton/asfalt. Na B6 mnie nie stać a AGX nie przekonuje mnie jakoś - w końcu to tylko gazowy amortyzator o seryjnych parametrach (tak jak Bilstein B4)
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
gtx230rr 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: Wro
Wysłany: 15-04-2013, 00:54   
   Bolid: 900


Witam wszystkich
Nie znalazłem jeszcze gdzie się przywitać, ale tak naprawdę to piszę w imieniu kumpla i jego seja 900.

Mianowicie chodzi o to czy amory kyb ultra sr dedykowane do cc będą pasować do sc? B6 za drogie, a to byłby chyba dobry kompromis.

kamilen Czy są w ogóle agxy do cc? Mówisz, że nie przekonują Cię, bo "w końcu to tylko gazowy amortyzator o seryjnych parametrach (tak jak Bilstein B4)", ale z tego co wiem to wszyscy na hondowskich forach je polecają bardziej niż ultra sr. Seryjny amor, ale z regulowaną siłą tłumienia i podobno najlepszy z kyb, bo po ustawieniu nadaję się do -30mm.

ajwan te eibachy czerwone to pro kit, czy sport kit, bo po kolorach czarne to powinny być -30, a czerwone więcej.
Co do ceny eibachów to polecam na ich stronie oficjalnej są teraz w top 10 najlepiej sprzedawanych zestawów i cena około 448zł z przesyłką w cenie kurier ups, lub w ic i najlepiej z ceną ze zniżką :smile:
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-04-2013, 23:00   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Według katalogu Kayaba nie ma niestety serii AGX do Seicento. Jest tylko UltraSR i Excel-G.
Mój błąd - napisałem o AGX a myślałem o Excel-G że mnie nie przekonują. Pomyliłem nazwy, wszędzie gdzie pisałem AGX to miałem na myśli Excel-G czyli tak jak pisałem gazowe o seryjnych parametrach. AGX bardzo chętnie tylko niestety nie ma takich :| Dla tego myślałem o UltraSR jako o lepszych/sztywniejszych wersjach Excel-G, ale z kolei tańszych od B6.
Też trochę zaglądam na hondowskie fora i sam jeżdżę Hondą na Excel-G i dla tego mnie nie przekonują do końca do sportu. Swoją drogą też do -30 są akceptowalne jak każde seryjne amortyzatory.
Witamy się tu: http://www.seicento.pl/vi...71886ec7#457208
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 16-04-2013, 21:35   
   Bolid: 600, 318, 520, 325


gtx230rr, w katalogu eibacha do seicento są tylko pro kit. Dzwoniłem do eibacha z pytaniem dlaczego są czerowne a nie czarne... "obecnie pro kit do seicento jest tylko czerwony." Jedyne co mnie drażni to, to że podobno kiedyś te czarne i były progresywne. na progresywnych lepiej by się jeździło po szutrach i na co dzień.
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum