ubywa oleju a nie ma wycieków |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2015, 22:01
|
|
|
tango napisał/a: | Rotax, co proponujesz na wymianę? 1.1 SPI | - Shell Spirax S4 G 75w90 - http://allegro.pl/shell-s...5466409440.html
sebekle napisał/a: | wymiana oleju w skrzyni a dyskusja i pytania jakby wahadłowiec budowali | klient trudny to i opis jak z połączenia apollo z sojuzem |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2015, 10:05
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | biznesik napisał/a: | Niestety fiat sie nie popisal zaden stary samochod nigdy mi tyle nie bral | no nie do końca bo skoro Twój bierze a mój nie a innym z o wiele wiekszymi przebiegami też nie to przypuszczam że Twój jest po przejściach może ktoś uwalił miskę olejową i silnik poszedł na sucho
dlatego 5w50 ponieważ ma wyższą lepkość w temperaturze roboczej co daje grubszy film olejowy a ten z kolei lepiej doszczelnia złożenie "tłok-cylinder"
ps. żeby było tanio i dobrze polecam z 5w50 ten - http://galonoleje.pl/skle...-1-5w50-l4.html |
Rotax nic taniej sie nie zmienilo z tym 5W50? Jakis inny? A drugie pytanie gdyby sie okazalo ze sejek i tak bedzie zjadal ten olej to czy do niego moge dolewac wtedy helix 10W40 z astry? Bo astrze nie smakuje i go nie zjada |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2015, 13:09
|
|
|
biznesik napisał/a: |
Rotax nic taniej sie nie zmienilo z tym 5W50? Jakis inny? A drugie pytanie gdyby sie okazalo ze sejek i tak bedzie zjadal ten olej to czy do niego moge dolewac wtedy helix 10W40 z astry? Bo astrze nie smakuje i go nie zjada |
Zawsze możesz uzupełnić ubytek Shell'em 10w40 i nic się nie stanie ale jeżeli wciąga Ultra 5w40 to przejdź na 5w40 o wyższej lepkości - Ultra 5w40 ma lepkość bliską 0w40 natomiast przykładowo Elf SXR 5w40 jest o włos od 5w50 więc możesz spróbować - http://galonoleje.pl/skle...y=sxr&results=8 albo możesz zrobić manewr w drugą stronę wybierając 10w40 o zbliżonej lepkości do 5w40 czyli Shell Rimula R6M - http://allegro.pl/shell-r...5633098882.html ja polecam spróbować R6M ponieważ przy eksploatacji na LPG może się sprawdzić idealnie z racji wysokiego punktu zapłonu 240 stopni,bardzo stabilnej lepkości w 100 stopniach i ogromnemu TBN = 16 przy takim TBN można się w silniku przeglądać jak w lusterku |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2015, 16:54
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Narazie wcisnalem w odme tlumik plomieni od malucha i nie widze ubytku od 2 tygodni |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2015, 17:46
|
|
|
biznesik napisał/a: | i nie widze ubytku od 2 tygodni | oślepłeś |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2015, 16:09
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Rotax naprawde z tym tlumikiem plomieni nie ubywa oleju chociazby jak ubywa to duzo mniej a teraz jak zagladam w przepustnice to nie ma stojacego oleju. Obawiam sie tylko jak to bedzie przy duzych mrozach z odprowadzeniem wilgoci zeby nie przymarzlo w odmie bo wywali olej bagnetem czy gdzies indziej. Dzis jak zagladalem w odme to wilgoci nie widac tz. masla tylko tlumik tlusty w oleju |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2015, 16:23
|
|
|
Zeszłej zimy nie miałeś problemów więc nie uprawiaj czarnowidztwa |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2015, 16:31
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Ale wtedy pojezdzilem z tydzien tylko z tlumikiem i wyjalem go bo zobaczylem ze duzo masla tam bylo ale moze nie potrzebnie bo odcinek przejechany po tym byl cos okolo 6km a byl mroz z -20. A teraz jezdze z tlumikiem juz z miesiac i masla nie ma ale jest w miare cieplo na plusie |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2015, 21:21
|
|
|
Nie mam LPG i tego problemu
ps.zeszłej zimy -20°C |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2015, 21:33
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | Nie mam LPG i tego problemu
To zakladaj ekonomia na maksa
ps.zeszłej zimy -20°C |
Bylo pare dni |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2015, 22:33
|
|
|
biznesik napisał/a: | To zakladaj ekonomia na maksa | dla ekonomii mam służbowe a swoje dla przyjemności seitka ma moja kobita ale ona innym nie potrafi jeździć a nawet tym kiedyś nie trafiła do garażu przy rolecie 3,5m |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2015, 16:39
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | dawiddawidowski napisał/a: | A volvoline maxlife 5w40 jest lepszy od tego shella pod deklem wygląda fajnie | - nie jest lepszy ani gorszy ponieważ to zupełnie inny olej o innym przeznaczeniu - MaxLife ma lepkość w 100°C wyższą od Shella i zupełnie inny pakiet dodatków
dodatkowo Shell pomimo 5w40 jest lepkościowo praktycznie porównywalny z 5w30 natomiast MaxLife ma zdecydowanie bliżej do 5w50 - w Twoim silniku z LPG i tym przebiegiem Valvoline będzie lepiej kompensował zużycie elementów i spadek lepkości przy podwyższonej temperaturze pracy - przypuszczam że Shella musiał byś dolewać ze 2l na 10kkm
Tutaj masz tabelę lepkości sae dla olei silnikowych:
Obrazek
tutaj biorąc pod uwagę lepkość sae40 widać że tolerancja lepkości wynosi dla temperatury 100°C 12,5-16,3 cst a dla sae30 9,3-12,5 - to obrazuje jakie są dopuszczalne widełki dla danej klasy i olej sae40 może być o włos 5w30 mając w 100°C 12,6 cst a może również być o włos 5w50 posiadając 16,2 cst w 100°C - dlatego ten bliski sae30 w silniku o małym stopniu wyeksploatowania i jeździe na benzynie będzie odpowiedni natomiast przy przebiegu ponad 150kkm i LPG lepiej się sprawdzi ten bliższy 5w50 |
Rotax a moze sejowi zalac valvoline 5w40? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2015, 20:47
|
|
|
biznesik napisał/a: | Rotax a moze sejowi zalac valvoline 5w40? | bardziej tutaj widzę ELF EVOLUTION SXR 5w40
ps. ostatnio pisałeś że nie ma problemu z poborem oleju więc czemu chcesz zmienić na gorszy ? |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2015, 23:38
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Nie ma problemu jak w odmie tlumik promieni od malucha a ten elf bedzie gorszy od helixa?
Ps. Rotax do naszych sejow W 714/2 bo nie moge znalesc na smartfonie bo komp mi padl |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2015, 11:22
|
|
|
biznesik napisał/a: | a ten elf bedzie gorszy od helixa | słabszy pod względem bazy i dodatków ale grubszy w temperaturze roboczej - bliski sae 5w50
filtr oleju - http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
|