WYDECH |
Autor |
Wiadomość |
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 31-03-2013, 16:57
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
jacob88 napisał/a: | Latam na codzień, i chciałem go troszkę poprawić. Czyli mówisz, że nie warto się w to bawić?! |
No nie warto przerabiać (wzmacniać) silnika jak to samochód do codziennej jazdy
Na "lekkie" mody byś wydał trochę kasy, a prawda taka że niewiele byś zyskał. Głębsze natomiast pociągają za sobą drastyczny wzrost zużycia paliwa i skracają bardzo mocno żywotność części i silnika.
Ostatnio tak dla przykładu znajomemu zmienialiśmy wydech w samochodzie Mazda RX-8 na HKS japoński, dedykowany, z kwasówki (koszt to tylko niecałe 6 tysięcy zł). Wygląd i dźwięk bajka, odczuwalna poprawa w trakcie jazdy... ale spalanie też odczuwalne...
Jak chcesz natomiast lekko dźwięk zmienić, to możesz nawet samą końcówką się pobawić - wspawać jakąś ładną, o nieco większej średnicy/z dyfuzorem |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
hansi14
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 164 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 31-03-2013, 18:29
Bolid: kanar 16v |
|
|
moze sie nie znam ale jak zmiana wydechu moze wplynac na zuzycie paliwa? o_O |
|
|
|
|
Selecto
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 75 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-03-2013, 22:23
Bolid: Fiat & Polonez Caro Plus |
|
|
hansi14 napisał/a: | moze sie nie znam ale jak zmiana wydechu moze wplynac na zuzycie paliwa? o_O |
w samochodzie który ma nawet 231 kucy w serii? może. |
|
|
|
|
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 01-04-2013, 00:29
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
No tak nie spodziewałem się że nagle od układu wydechowego kolektora i dolotu mi 50 koni przybędzie, ale kilka by tam wskoczyło i przede wszystkim auto by się lepiej zbierało, ale skoro mówisz że nie warto to sobie odpuszczę...
http://www.youtube.com/watch?v=sz_E6ArIXwU
a tu tylko taki krótki filmik wrzucam, każdy może swoje 3 grosze wtrącić |
|
|
|
|
hansi14
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 164 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
disooorder
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-04-2013, 16:43
Bolid: Seicento 1.1 MPI '01 |
|
|
BaToN_91 napisał/a: | basiku z PLmugena się nie da uzyskać bo on bardziej warcy
Kup sobie speedera albo ulterka jak chcesz bas |
wszystko sie da , wystarczy wylot z tej cienkiej rurki przespawac na cos szerszego np fi 50-60 wiem bo tak mam ! |
_________________ GG: 7060000
|
|
|
|
|
zeman23
Bywalec
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 06-04-2013, 12:32
Bolid: cc 1.1 sporting |
|
|
Posiadam wydech przelotowy fi 50 + ost z poloneza i powiem tak ze jestem zadowolony do 70km/h jest fajnie a od około 120 km/h jest już głośno. schodzi z obrotów to strzela ciekawie i jak jade do każdy sie obróci za mna:P |
|
|
|
|
e51
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 35 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 25-04-2013, 15:32
Bolid: none |
|
|
Witam
Mam SC 1.1 MPI
Jutro jestem umowiony na robote wydechu :
koncowy od 125p
zamiast srodkowego przelot
i teraz pytanie - czy zamiast katalizatora wstawiac rurke - bedzie z tym jakis problem oprocz check engine ktory bedzie swiecic ? ( teraz i tak mi sie juz swieci bo pewnie ktoras sonda jest uwalona ) |
|
|
|
|
zieluny
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 25-04-2013, 15:52
Bolid: sc sporting |
|
|
A moze lepiej atrapr bo mozesz miec problemy na przegladzie. A z check engine i sonda w mpi jest na forum aby zrobic tulejke i odsunac sonde od spalnin. |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
|
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 25-04-2013, 21:19
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
hansi14 napisał/a: | ja tu mowilem o seicento |
To nie ważne jaki pojazd, wydech itak wpływa na zużycie paliwa |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
Bombell
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 342 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 25-04-2013, 21:55
Bolid: Cinquecento |
|
|
To teraz pytanie do Panów szpecjalistów
Pacjent CC 1,2 16v po modach, robimy wydech
4-2-1, plecionka, gładka rura Fi45, i DF na końcu, zagra to jak trzeba?
Interesuje mnie głównie co wstawić pomiędzy kolektor i końcowy. Bawić się w jakieś strumienice, atrapy czy iść na gładko jedną rurą? |
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 25-04-2013, 23:11
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
To wszystko zależy czego oczekujesz od wydechu
1. Popłoch na wsi
2. Pomruk w mieście
3. Warcy Rycy Cescy
4. Cywilny
Ja zaplanowałem sobie taki wydech.
Plecionka przelot tłumik komorowy i wszystko
Wolne obroty jak i spokojna emerycka jazda = cisza pokręcisz wyżej miły pomruk wykluczając WRC |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
Bombell
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 342 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-04-2013, 16:06
Bolid: Cinquecento |
|
|
Auto nie będzie używane w sporcie typu kjs itp.
1/4 na zlocie jak najbardziej ale generalnie do jazdy w cywilu.
Na poprzednim silniku 900cc, była gładka rura od kolektora z plecionką i DF na końcu ale to wszystko na ori Fi38 i serii silniku, aczkolwiek byłem zadowolony.
Ten jest trochę podłubany i nie wiem jaki wydech na papierze da jaki wynik w realu, stąd pytanie żeby nie przesadzić. |
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 27-04-2013, 08:32
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Do 120 KM polecają fi43. Zrobisz za luźny stracisz
Jeśli będziesz szukał ostatniego to również musisz brać pod uwagę tłumiki od aut o podobnej mocy.
Zależy też czy dobierasz wydech pod dźwięk czy może pod "moc" - to jest główna różnica
Znam Pana któremu zrobienie całego wydechu dało 6 KM - oczywiście przy mocno dłubanym silniku. Podstawą jest dobry kolektor na ORI nie podziała się za dużo |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
Bombell
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 342 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 27-04-2013, 11:02
Bolid: Cinquecento |
|
|
Kolektor jest nówka 4-2-1 od GSG, szukam właśnie dalszej części. Z tym, że w mieście ani dobrej giętarki ani rur.
Użytkownik swaps z forum posiada już gięte rury pod CC/SC ale wewnętrzna 47 i teraz pytanie co zrobić. Chciałbym wycisnąć z silnika co się da bo prócz wałków i burbo poczynione jest już chyba wszystko.
Macie może jakiś fachmanów co "wysyłkowo" są w stanie przygotować dobry wydech? |
|
|
|
|
|