FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WYDECH
Autor Wiadomość
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 31-03-2013, 16:57   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


jacob88 napisał/a:
Latam na codzień, i chciałem go troszkę poprawić. Czyli mówisz, że nie warto się w to bawić?!


No nie warto przerabiać (wzmacniać) silnika jak to samochód do codziennej jazdy ;)
Na "lekkie" mody byś wydał trochę kasy, a prawda taka że niewiele byś zyskał. Głębsze natomiast pociągają za sobą drastyczny wzrost zużycia paliwa i skracają bardzo mocno żywotność części i silnika.

Ostatnio tak dla przykładu znajomemu zmienialiśmy wydech w samochodzie Mazda RX-8 na HKS japoński, dedykowany, z kwasówki (koszt to tylko niecałe 6 tysięcy zł). Wygląd i dźwięk bajka, odczuwalna poprawa w trakcie jazdy... ale spalanie też odczuwalne...

Jak chcesz natomiast lekko dźwięk zmienić, to możesz nawet samą końcówką się pobawić - wspawać jakąś ładną, o nieco większej średnicy/z dyfuzorem ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
hansi14 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 164
Skąd: Żywiec
Wysłany: 31-03-2013, 18:29   
   Bolid: kanar 16v


moze sie nie znam ale jak zmiana wydechu moze wplynac na zuzycie paliwa? o_O
 
 
Selecto 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-03-2013, 22:23   
   Bolid: Fiat & Polonez Caro Plus


hansi14 napisał/a:
moze sie nie znam ale jak zmiana wydechu moze wplynac na zuzycie paliwa? o_O


w samochodzie który ma nawet 231 kucy w serii? może.
 
 
jacob88 
Bywalec

Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Rumia
Wysłany: 01-04-2013, 00:29   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005


No tak nie spodziewałem się że nagle od układu wydechowego kolektora i dolotu mi 50 koni przybędzie, ale kilka by tam wskoczyło i przede wszystkim auto by się lepiej zbierało, ale skoro mówisz że nie warto to sobie odpuszczę...

http://www.youtube.com/watch?v=sz_E6ArIXwU

a tu tylko taki krótki filmik wrzucam, każdy może swoje 3 grosze wtrącić :wink:
 
 
hansi14 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 164
Skąd: Żywiec
Wysłany: 01-04-2013, 09:31   
   Bolid: kanar 16v


ja tu mowilem o seicento :D
_________________
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808
 
 
disooorder 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 14
Skąd: Zabrze
Wysłany: 05-04-2013, 16:43   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI '01


BaToN_91 napisał/a:
basiku z PLmugena się nie da uzyskać bo on bardziej warcy :wesoly:
Kup sobie speedera albo ulterka jak chcesz bas


wszystko sie da , wystarczy wylot z tej cienkiej rurki przespawac na cos szerszego np fi 50-60 wiem bo tak mam !
_________________
GG: 7060000
 
 
 
zeman23 
Bywalec

Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Kęty
Wysłany: 06-04-2013, 12:32   
   Bolid: cc 1.1 sporting


Posiadam wydech przelotowy fi 50 + ost z poloneza i powiem tak ze jestem zadowolony do 70km/h jest fajnie a od około 120 km/h jest już głośno. schodzi z obrotów to strzela ciekawie i jak jade do każdy sie obróci za mna:P
 
 
e51 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 35
Skąd: Mielec
Wysłany: 25-04-2013, 15:32   
   Bolid: none


Witam

Mam SC 1.1 MPI
Jutro jestem umowiony na robote wydechu :
koncowy od 125p
zamiast srodkowego przelot

i teraz pytanie - czy zamiast katalizatora wstawiac rurke - bedzie z tym jakis problem oprocz check engine ktory bedzie swiecic ? ( teraz i tak mi sie juz swieci bo pewnie ktoras sonda jest uwalona :) )
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 25-04-2013, 15:52   
   Bolid: sc sporting


A moze lepiej atrapr bo mozesz miec problemy na przegladzie. A z check engine i sonda w mpi jest na forum aby zrobic tulejke i odsunac sonde od spalnin.
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 25-04-2013, 21:19   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


hansi14 napisał/a:
ja tu mowilem o seicento :D


To nie ważne jaki pojazd, wydech itak wpływa na zużycie paliwa ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Bombell 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 342
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-04-2013, 21:55   
   Bolid: Cinquecento


To teraz pytanie do Panów szpecjalistów ;)
Pacjent CC 1,2 16v po modach, robimy wydech
4-2-1, plecionka, gładka rura Fi45, i DF na końcu, zagra to jak trzeba?
Interesuje mnie głównie co wstawić pomiędzy kolektor i końcowy. Bawić się w jakieś strumienice, atrapy czy iść na gładko jedną rurą?
 
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 25-04-2013, 23:11   
   Bolid: Waryjot 0.9


To wszystko zależy czego oczekujesz od wydechu ;)
1. Popłoch na wsi
2. Pomruk w mieście
3. Warcy Rycy Cescy
4. Cywilny

Ja zaplanowałem sobie taki wydech.
Plecionka -> przelot -> tłumik komorowy i wszystko ;)
Wolne obroty jak i spokojna emerycka jazda = cisza ;) pokręcisz wyżej miły pomruk wykluczając WRC
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Bombell 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 342
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-04-2013, 16:06   
   Bolid: Cinquecento


Auto nie będzie używane w sporcie typu kjs itp.
1/4 na zlocie jak najbardziej ale generalnie do jazdy w cywilu.
Na poprzednim silniku 900cc, była gładka rura od kolektora z plecionką i DF na końcu ale to wszystko na ori Fi38 i serii silniku, aczkolwiek byłem zadowolony.
Ten jest trochę podłubany i nie wiem jaki wydech na papierze da jaki wynik w realu, stąd pytanie żeby nie przesadzić.
 
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 27-04-2013, 08:32   
   Bolid: Waryjot 0.9


Do 120 KM polecają fi43. Zrobisz za luźny stracisz ;)
Jeśli będziesz szukał ostatniego to również musisz brać pod uwagę tłumiki od aut o podobnej mocy.
Zależy też czy dobierasz wydech pod dźwięk czy może pod "moc" - to jest główna różnica ;)
Znam Pana któremu zrobienie całego wydechu dało 6 KM - oczywiście przy mocno dłubanym silniku. Podstawą jest dobry kolektor na ORI nie podziała się za dużo
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Bombell 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 342
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27-04-2013, 11:02   
   Bolid: Cinquecento


Kolektor jest nówka 4-2-1 od GSG, szukam właśnie dalszej części. Z tym, że w mieście ani dobrej giętarki ani rur.
Użytkownik swaps z forum posiada już gięte rury pod CC/SC ale wewnętrzna 47 i teraz pytanie co zrobić. Chciałbym wycisnąć z silnika co się da bo prócz wałków i burbo poczynione jest już chyba wszystko.
Macie może jakiś fachmanów co "wysyłkowo" są w stanie przygotować dobry wydech?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum