FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ubywa oleju a nie ma wycieków
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-07-2014, 18:00   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax a moze shella 5w30? w selgrosie za 85źł jest teraz czy do mojego to lepiej ten 5w40?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2014, 22:30   

biznesik napisał/a:
rotax a moze shella 5w30? w selgrosie za 85źł jest teraz czy do mojego to lepiej ten 5w40?
- wybij sobie z głowy przy LPG :wink: pamiętasz ja wnikałeś nad zwiększonym poborem przy mniej stabilnym temperaturowo 5w40 (orlen) :?: przy 5w30 i LPG dopiero zobaczysz jak wygląda prawdziwy pobór oleju :wesoly:

ps. pomijając to co napisałem powyżej,Shell 5w30 to "low saps" pod normę VW 504.00 z TBN w okolicy 6 - przy naszym LPG ten olej zdechnie po 3kkm :wink: do Twojego zastosowania wchodzi w grę jedynie z 5w - 5w40 lub 5w50 "full saps" z TBN najlepiej powyżej 10 :!:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2014, 13:20   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax a jak pozbyc sie nagaru na cylindrach? przy wymianie swiec mialem wrazenie jakby byly czarne
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2014, 14:27   

biznesik napisał/a:
rotax a jak pozbyc sie nagaru na cylindrach? przy wymianie swiec mialem wrazenie jakby byly czarne
- bardziej świadczy to o kiepskich świecach względnie o błędnie dobranej ciepłocie a co do nagaru to jego odkładanie głównie występuje w rowkach pierścieni i denku tłoka niż na cylindrach ewentualnie na sklepieniu komory spalania (głowica) - w Twoim przypadku gdzie jeździsz na LPG nie powinno być z tym problemu ale jeżeli cię to męczy i chcesz zadziałać prewencyjnie i w miarę tanio to dla oczyszczenia komory spalania możesz użyć Valvoline VPS (ten co w wątku HP) - http://galonoleje.pl/skle...lean-350ml.html - tutaj jak wspomniałem trzeba wlać całą zawartość do zbiornika i zatankować do pełna po czym wypalić cały zbiornik aż do rezerwy - warto tą operację zrobić przed planowaną wymianą oleju ponieważ zarówno detergenty jak i nagar z komory spalania przedostają się do oleju i powoduję jego degradację - dla oczyszczenia pierścieni można przed wymianą zastosować płukankę - http://galonoleje.pl/skle...ukanka-vps.html - z tego co pamiętam jeździsz na Shell Helix Ultra 5w40 a przy jego TBN prawie 11 nie pewno być problemu z nagarem no chyba że LPG tankujesz tak podłej jakości (mocno zasiarczone) że TBN zdycha już po 6kkm - wtedy albo zmniejsz interwał wymiany albo stację :wink:

ps. jako ciekawostkę mogę podać fakt że przy naszym LPG dość zasiarczonym najlepsze analizy oleju wychodzą na olejach typu "SHPD" czyli przystosowanych do silników diesla o dużej pojemności i ekstremalnie długich interwałach wymiany - oleje te mają wysoki punkt zapłonu i TBN często powyżej 16 oraz bardzo wysoki pakiet dodatków (cynk,fosfor powyżej 1400ppm) przy takich właściwościach nawet wyjątkowo zasiarczony LPG nie doprowadzi do zejścia TBN poniżej 3-4 przy interwale 15-20kkm :wink:
przykład takiej oliwy:


akurat Rotell'a jest u nas osiągalna jedynie poprzez prywatny import ale ma tak genialny skład że w przypadku Subaru STI (zdrowo podkręconego) wychodzą po przebiegu 6kkm o wiele lepsze UOA niż na jakimkolwiek oleju "racing" w cenie 350zł za 5l - oczywiście chodzi tutaj o ZDDP a nie TBN :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2014, 13:49   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


to warto w mojej sytuacji lac ten shell helix 0W40? API ma tak samo jak 5W40? :wink:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2014, 14:12   

biznesik napisał/a:
to warto w mojej sytuacji lac ten shell helix 0W40? API ma tak samo jak 5W40? :wink:


 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 11-11-2014, 14:19   
   Bolid: Seicento Young


rotax :rip:
Kto mi teraz pomoże dobrać odpowiedni olej do auta... :roll:
biznesik lejże 5W-40 a nie 0W. Nie dość że ciut taniej, to ciut lepiej :)
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2014, 14:23   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


kurcze biedny rotax palicho z olejami :sad: bede lal to co lalem do konca zycia bo rotax nie zdazyl wytlumaczyc o API :-?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2014, 14:34   

Rollo1323 napisał/a:
Kto mi teraz pomoże dobrać odpowiedni olej do auta.
- spokojna twoja :wink:
biznesik napisał/a:
bede lal to co lalem do konca zycia bo rotax nie zdazyl wytlumaczyc o API
- i to chyba jest najrozsądniejsze wyjście w sytuacji kiedy ktoś uznaje za takie same oleje 0w40 i 5w40 bo spełniają to samo API :))
Shell Helix Super 15w40 też posiada API "SN" - więc czemu go nie wziąć pod uwagę :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2014, 14:50   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


spoko rotax poprostu sie zastanawiam czy wiecej nie bede mi lykac tego 0W40 :-? [/b]
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2014, 15:41   

biznesik napisał/a:
zastanawiam czy wiecej nie bede mi lykac tego 0W40
- nie będzie ponieważ jak już wspomniałem posiada wyższą lepkość w temperaturze roboczej od Shell 5w40 :wink: dodatkowo Ultra 0w40 ma rewelacyjną cenę jak za olej tej jakości a zanim nie spróbujesz to się nie dowiesz :wink:
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 11-11-2014, 15:59   
   Bolid: Seicento Young


A gdzieś i tak wyczytałem że lepkość olejów przy temperaturze 90 st. C. - prawdopodobnie to w Auto Świecie było :P
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2014, 16:11   

Rollo1323 napisał/a:
prawdopodobnie to w Auto Świecie było
- prawdopodobnie tak :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2014, 16:18   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


oki to byc moze sprobuje ten 0W40 przy nastepnej wymianie ale to jeszcze troche brakuje do danego przebiegu, dam znac w tym temacie co i jak gdy zaleje :grin: [/b]
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 11-11-2014, 16:18   
   Bolid: Seicento Young


Wiec prawdopodobnie dużo prawdy w tym nie ma :P
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum