ubywa oleju a nie ma wycieków |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2014, 18:00
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax a moze shella 5w30? w selgrosie za 85źł jest teraz czy do mojego to lepiej ten 5w40? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2014, 22:30
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax a moze shella 5w30? w selgrosie za 85źł jest teraz czy do mojego to lepiej ten 5w40? | - wybij sobie z głowy przy LPG pamiętasz ja wnikałeś nad zwiększonym poborem przy mniej stabilnym temperaturowo 5w40 (orlen) przy 5w30 i LPG dopiero zobaczysz jak wygląda prawdziwy pobór oleju
ps. pomijając to co napisałem powyżej,Shell 5w30 to "low saps" pod normę VW 504.00 z TBN w okolicy 6 - przy naszym LPG ten olej zdechnie po 3kkm do Twojego zastosowania wchodzi w grę jedynie z 5w - 5w40 lub 5w50 "full saps" z TBN najlepiej powyżej 10 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2014, 13:20
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax a jak pozbyc sie nagaru na cylindrach? przy wymianie swiec mialem wrazenie jakby byly czarne |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2014, 14:27
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax a jak pozbyc sie nagaru na cylindrach? przy wymianie swiec mialem wrazenie jakby byly czarne | - bardziej świadczy to o kiepskich świecach względnie o błędnie dobranej ciepłocie a co do nagaru to jego odkładanie głównie występuje w rowkach pierścieni i denku tłoka niż na cylindrach ewentualnie na sklepieniu komory spalania (głowica) - w Twoim przypadku gdzie jeździsz na LPG nie powinno być z tym problemu ale jeżeli cię to męczy i chcesz zadziałać prewencyjnie i w miarę tanio to dla oczyszczenia komory spalania możesz użyć Valvoline VPS (ten co w wątku HP) - http://galonoleje.pl/skle...lean-350ml.html - tutaj jak wspomniałem trzeba wlać całą zawartość do zbiornika i zatankować do pełna po czym wypalić cały zbiornik aż do rezerwy - warto tą operację zrobić przed planowaną wymianą oleju ponieważ zarówno detergenty jak i nagar z komory spalania przedostają się do oleju i powoduję jego degradację - dla oczyszczenia pierścieni można przed wymianą zastosować płukankę - http://galonoleje.pl/skle...ukanka-vps.html - z tego co pamiętam jeździsz na Shell Helix Ultra 5w40 a przy jego TBN prawie 11 nie pewno być problemu z nagarem no chyba że LPG tankujesz tak podłej jakości (mocno zasiarczone) że TBN zdycha już po 6kkm - wtedy albo zmniejsz interwał wymiany albo stację
ps. jako ciekawostkę mogę podać fakt że przy naszym LPG dość zasiarczonym najlepsze analizy oleju wychodzą na olejach typu "SHPD" czyli przystosowanych do silników diesla o dużej pojemności i ekstremalnie długich interwałach wymiany - oleje te mają wysoki punkt zapłonu i TBN często powyżej 16 oraz bardzo wysoki pakiet dodatków (cynk,fosfor powyżej 1400ppm) przy takich właściwościach nawet wyjątkowo zasiarczony LPG nie doprowadzi do zejścia TBN poniżej 3-4 przy interwale 15-20kkm
przykład takiej oliwy:
akurat Rotell'a jest u nas osiągalna jedynie poprzez prywatny import ale ma tak genialny skład że w przypadku Subaru STI (zdrowo podkręconego) wychodzą po przebiegu 6kkm o wiele lepsze UOA niż na jakimkolwiek oleju "racing" w cenie 350zł za 5l - oczywiście chodzi tutaj o ZDDP a nie TBN |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2014, 13:49
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
to warto w mojej sytuacji lac ten shell helix 0W40? API ma tak samo jak 5W40? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2014, 14:12
|
|
|
biznesik napisał/a: | to warto w mojej sytuacji lac ten shell helix 0W40? API ma tak samo jak 5W40? |
 |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 11-11-2014, 14:19
Bolid: Seicento Young |
|
|
rotax
Kto mi teraz pomoże dobrać odpowiedni olej do auta...
biznesik lejże 5W-40 a nie 0W. Nie dość że ciut taniej, to ciut lepiej |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2014, 14:23
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
kurcze biedny rotax palicho z olejami bede lal to co lalem do konca zycia bo rotax nie zdazyl wytlumaczyc o API |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2014, 14:34
|
|
|
Rollo1323 napisał/a: | Kto mi teraz pomoże dobrać odpowiedni olej do auta. | - spokojna twoja
biznesik napisał/a: | bede lal to co lalem do konca zycia bo rotax nie zdazyl wytlumaczyc o API | - i to chyba jest najrozsądniejsze wyjście w sytuacji kiedy ktoś uznaje za takie same oleje 0w40 i 5w40 bo spełniają to samo API
Shell Helix Super 15w40 też posiada API "SN" - więc czemu go nie wziąć pod uwagę |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2014, 14:50
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
spoko rotax poprostu sie zastanawiam czy wiecej nie bede mi lykac tego 0W40 [/b] |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2014, 15:41
|
|
|
biznesik napisał/a: | zastanawiam czy wiecej nie bede mi lykac tego 0W40 | - nie będzie ponieważ jak już wspomniałem posiada wyższą lepkość w temperaturze roboczej od Shell 5w40 dodatkowo Ultra 0w40 ma rewelacyjną cenę jak za olej tej jakości a zanim nie spróbujesz to się nie dowiesz |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 11-11-2014, 15:59
Bolid: Seicento Young |
|
|
A gdzieś i tak wyczytałem że lepkość olejów przy temperaturze 90 st. C. - prawdopodobnie to w Auto Świecie było |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2014, 16:11
|
|
|
Rollo1323 napisał/a: | prawdopodobnie to w Auto Świecie było | - prawdopodobnie tak |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2014, 16:18
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
oki to byc moze sprobuje ten 0W40 przy nastepnej wymianie ale to jeszcze troche brakuje do danego przebiegu, dam znac w tym temacie co i jak gdy zaleje [/b] |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 11-11-2014, 16:18
Bolid: Seicento Young |
|
|
Wiec prawdopodobnie dużo prawdy w tym nie ma |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
|