FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie do rajdów, kjs'ów, pojeżdzawek
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-10-2014, 23:03   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Co prawda nigdy na torze kielce nie jeździłem, ale tor jak to tor, najlepiej tu się sprawdzi sztywne zawieszenie, bo jak nie ma dziur to zawieszenie ma ograniczony zakres pracy. Na tor jak najbardziej pzm-1 się sprawdzi, ale raczej te amortyzatory sprawdzają się tylko na torze i zupełnie płaskiej nawierzchni. O złoty środek dobry na wszystko jest niestety ciężko...
Co do sztywniejszego stabilizatora przedniego to tylko pogorszy sprawę, sej stanie się jeszcze bardziej podsterowny niż jest fabrycznie (będzie wyjeżdżał przodem) i jeśli nie masz szpery to na zakrętach wewnętrzne koło będzie szybciej wędrowało w powietrze i po prostu będziesz tracił napęd. Podobno w wyścigowym pucharze kia ceed, demontują w ogóle przedni stabilizator, ze względu na brak szpery. Jeśli stabilizator to pomyśl nad zamontowaniem tylnego, tylko nie jest to taka prosta sprawa, ale wiele osób już sobie taki sprawiło, jest nawet temat na tym forum, bardzo dobra przeróbka zupełnie zmieniająca prowadzenie się seja, sam mam u siebie i polecam.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 29-03-2015, 17:57   
   Bolid: Seicento 16v


Siemka, takie pytanie mam. Dlaczego po założeniu sprężyn Eibach + amor Kayaba tył stoi bardzo wysoko, a przód strasznie nisko ? Eibach jest z najmniejszym możliwym obniżeniem, a mimo to jest nisko, że chyba niżej się nie da :/ Na co ewentualnie wymienić tył, albo przód żeby wyrównać ?
Seicento
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2015, 18:18   
   Bolid: sporting 99'


zacho napisał/a:
Siemka, takie pytanie mam. Dlaczego po założeniu sprężyn Eibach + amor Kayaba tył stoi bardzo wysoko, a przód strasznie nisko ? Eibach jest z najmniejszym możliwym obniżeniem, a mimo to jest nisko, że chyba niżej się nie da :/ Na co ewentualnie wymienić tył, albo przód żeby wyrównać ?
Seicento


u mnie po wymianie jak u CIebie wygladało tak

tył trzeba przyciąć.
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-03-2015, 20:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


zacho, eibachy z tyłu się tnie żeby równo siedział przód i tył. Jak chcesz to możemy się wymienić na tylne sprężyny Twoje niecięte na moje przycięte z dopłatą z mojej strony. Od jakiegoś czasu szukam nieciętych tylnych eibachów, bo chce jednak nieco podwyższyć zawias :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 29-03-2015, 21:41   
   Bolid: Seicento 16v


Zamienić się nie zamienię :) Ale jak planujesz podnieść zawias ? Bo nie ukrywam, że wolałbym wyższy przód, a nie obniżać tył :)
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-03-2015, 08:00   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


zacho, u mnie na eibachach przód stoi mniej więcej tak jak na fotce, którą wrzucił horcio, u Ciebie z kolei wygląda, że jest nieco niżej, nie wiem czemu. Jaki konkretnie model amortyzatorów KYB masz? Jeśli olejowe to tu może tkwić różnica, bo na gazowo olejowych zawsze będzie stał nieco wyżej. U siebie na chcę podnieść nieco tył (bo przód u mnie jest OK), jako że nie znalazłem do kupienia/zamiany samych tylnych nieciętych eibachów to kupiłem komplet sprężyn od VANa, czyli niby sztywniejszych niż zwykłe seryjne. Jak utnę tylne o jeden zwój to pewnie obniżenie będzie takie jak na nieciętych eibachach :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 30-03-2015, 09:32   
   Bolid: Seicento 16v


Amortyzatory mam Kayaby gazowe, może z racji tego, że tył jest dużo wyżej, to i przód jest niżej. Obetnę tył to może i przód trochę się podniesie, choć nie wiem czy dobrze rozumuje, ale masa powinna się troszkę inaczej rozłożyć :D . Przód jest niestety bardzo nisko, a płyta jeszcze go obniża. Męczy mnie zaciskanie zębów na każdej większej nierówności :/

A Eibachy mam czerwone, bo na allegro widzę też, że są czarne...
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 30-03-2015, 10:13   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


zacho napisał/a:
Obetnę tył to może i przód trochę się podniesie, choć nie wiem czy dobrze rozumuje, ale masa powinna się troszkę inaczej rozłożyć :D . Przód jest niestety bardzo nisko, a płyta jeszcze go obniża. Męczy mnie zaciskanie zębów na każdej większej nierówności :/


Przód się nie podniesie po obniżeniu tyłu na tyle aby to było widać. Te eibachy średnio się nadają na wyryp. Sam mam takie i do tego gwint odkręcony prawie na maksa do góry a mimo to płytą często uderzam o nawierzchnię. Na profilu opony 50 każdą większą dziurę trzeba uważnie pokonywać.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-03-2015, 13:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


zacho napisał/a:
A Eibachy mam czerwone, bo na allegro widzę też, że są czarne...

To to samo, kolor nie ma znaczenia.

Sir_emak napisał/a:
Przód się nie podniesie po obniżeniu tyłu na tyle aby to było widać.

Racja, rozkład masy nie zmieni się żeby było to zauważalne.

Sir_emak napisał/a:
Te eibachy średnio się nadają na wyryp.

Seicento po jakimkolwiek obniżeniu w zasadzie nie nadaje się na wyryp, bo jest strasznie nisko, szczególnie z silnikami 1.2-1.4 gdzie miska olejowa jest jeszcze niżej. Najlepiej na przodzie sprawdziłyby się sprężyny o seryjnej wysokości albo -20mm jak te od sportinga, tyle że są one zbyt miękkie :-?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-03-2015, 23:19   
   Bolid: sporting 99'


barkor napisał/a:


Sir_emak napisał/a:
Te eibachy średnio się nadają na wyryp.

Seicento po jakimkolwiek obniżeniu w zasadzie nie nadaje się na wyryp, bo jest strasznie nisko, szczególnie z silnikami 1.2-1.4 gdzie miska olejowa jest jeszcze niżej. Najlepiej na przodzie sprawdziłyby się sprężyny o seryjnej wysokości albo -20mm jak te od sportinga, tyle że są one zbyt miękkie :-?


oj tam gadacie, da radę ;P --> https://www.youtube.com/watch?v=NY0Ec_VGnT4

sensowna płyta pod silnik i można na wyryp, fakt, że bedzie trzeć płytą ale jeśli kogoś nie stac na kilka kompletów zawieszenia ;)
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
maczo 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 22
Skąd: Wwa
Wysłany: 03-04-2015, 12:55   
   Bolid: szrotczento 0.9 Young ;)


No ja właśnie na ostatnim kajtku upitoliłem mocowanie płyty na wyrypie, mimo że jechałem na za dużych zimówkach (155/80/13 chyba); mam zestaw B6 (cienki) + eibach. Na lato wejdzie 175/50/13 i będzie jeszcze większy ból (jak co roku).

Myślicie że jest sens coś kombinować z cięciem i utwardzaniem seryjnych sprężyn w jakimś zakładzie, który się takimi rzeczami zajmuje? Idea by była taka, żeby charakterystyka była jak eibacha, ale żeby stał jednak trochę wyżej.

Albo ewentualnie jakaś opcja z podkładkami podwyższającymi - nie między zwoje, tylko między sprężynę a talerzyk... Są takie cuda?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-04-2015, 22:34   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Nie widzę żadnego, nie wspominam o ,,skutkach ubocznych'' takich działań. :]
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-04-2015, 01:08   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Utwardzanie sprężyn raczej nie jest najlepszą opcją, sprężyna traci swoje pierwotne właściwości, co prawda w kowal usztywni sprężynę, ale będzie ona bardziej podatna na pękanie i bardzo szybko może osiąść i z utwardzenia niewiele pozostanie. Są zakłady, które robią sprężyny na zamówienie, ale nie wiem ile by taka usługa kosztowała. Najtańszą opcją jest po prostu seryjna sprężyna (ewentualnie sportingowa -20mm) i dobry amortyzator, a tył wtedy może być niżej i bardziej twardo.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Modzin 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 26-05-2015, 15:38   
   Bolid: Seicento KJS 1.4


Mam armorki MTS (Nie krzyczeć na mnie :D ), Eibachy -40 i jeżdzę na 14" z profilem 50. Co zrobić żeby Seio stał niżej i był twardszy? Miota tą budą jak szatan, szczególnie z 1.4 pod machą.
B6 odpadają, za duży koszt.

Wiecie może gdzie na śląsku uciąć amortyzatory?

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/11083704_377435922439927_3099024371685300952_o.jpg
Obczajcie co się z dupą dzieje.
Przez ten przechył przednie koło się kręci w miejscu :<
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-05-2015, 00:57   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Modzin napisał/a:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/11083704_377435922439927_3099024371685300952_o.jpg
Obczajcie co się z dupą dzieje.
Przez ten przechył przednie koło się kręci w miejscu :<

Typowy problem w seju, który uniemożliwia szybką jazdę gdy się nie ma szpery. Najlepsze rozwiązanie to wykombinowanie tylnego stabilizatora. Ja mam u siebie i sej prowadzi się zupełnie jakby to był inny samochód :wink: Inną opcją jest maksymalne usztywnienie tyłu, np. amortyzatory krosno lub jakieś utwardzane i skracane, poliuretany w wahaczach no i można pokusić się jeszcze wykonanie haltpasów. Można również zdemontować przedni stabilizator, bo on ogranicza skok przedniego wewnętrznego koła w zakręcie i przyspiesza utratę przyczepności przez to koło, które zaczyna mielić w powietrzu.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum