ubywa oleju a nie ma wycieków |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-04-2016, 16:19
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
jędrek napisał/a: | biznesik napisał/a: | Nie wiem czy jest sens bo lekko mi z pod miski leci ale bardzo malo nie zauwazalne na bagnecie a nie chce mi sie jej wymieniac |
Równie dobrze może cieknąć z uszczelki miski a nawet z uszczelniaczy na wale.Możesz i nie musisz to sprawdzić |
Sprawdzalem i napewno z pod miski |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 03-04-2016, 16:39
Bolid: seicento 899 |
|
|
Zostaje wymiana uszczelki. |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-04-2016, 16:40
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
ale po co jak narazie to bardziej sie poci niz cieknie i nawet przeglad wzorowo przeszedl opelek |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2016, 22:02
|
|
|
Cytat: | A to co to za wynalazek ten olej? Nie wiem czy jest sens bo lekko mi z pod miski leci ale bardzo malo nie zauwazalne na bagnecie a nie chce mi sie jej wymieniac |
Ten wynalazek ma bazę PAO więc nie wydziwiaj jak się poci to wymień uszczelkę olej ma smarować a nie uszczelniać - nie pudruj syfa - jak będzie ciekło to wlejesz 20w60
Cytat: | ale po co jak narazie to bardziej sie poci niz cieknie i nawet przeglad wzorowo przeszedl opelek |
po to żeby się nie pociło - uszczelka to śmieszny koszt |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-04-2016, 22:23
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | Cytat: | A to co to za wynalazek ten olej? Nie wiem czy jest sens bo lekko mi z pod miski leci ale bardzo malo nie zauwazalne na bagnecie a nie chce mi sie jej wymieniac |
Ten wynalazek ma bazę PAO więc nie wydziwiaj jak się poci to wymień uszczelkę olej ma smarować a nie uszczelniać - nie pudruj syfa - jak będzie ciekło to wlejesz 20w60
Cytat: | ale po co jak narazie to bardziej sie poci niz cieknie i nawet przeglad wzorowo przeszedl opelek |
po to żeby się nie pociło - uszczelka to śmieszny koszt |
no nie wiem moze lepiej zostac przy tym helixie 10w40 przeciez to dobry olej jeszcze zacznie pozerac ten nowy wiem ze uszczelka tania ale roboty troche jak sie nie ma kanalu |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2016, 09:32
|
|
|
Ależ możesz spokojnie pozostać przy HX7 10w40 bo jak zauważyłeś to bardzo porządny olej.Nie mniej jednak 5w40 przy małych przebiegach będzie lepszy dla silnika a cena jest zbieżna z HX7 więc czemu nie Specol 5w40 ma identyczny TBN jak HX7 więc bez obaw
ps. nie namawiam - sugeruję |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2016, 19:08
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | Ależ możesz spokojnie pozostać przy HX7 10w40 bo jak zauważyłeś to bardzo porządny olej.Nie mniej jednak 5w40 przy małych przebiegach będzie lepszy dla silnika a cena jest zbieżna z HX7 więc czemu nie Specol 5w40 ma identyczny TBN jak HX7 więc bez obaw
ps. nie namawiam - sugeruję |
Polubilem te helixy i zostane przy nich narazie rotax zawsze mam dolewke do seja jakby tlumik plomieni nie pomagal ale narazie nic nie musze dolewac dzieki niemu, chyba ze w trasie bedzie zjadal ale narazie nie wypuszczalem sie maluchem dalej A zima opelek wolno krecil bo aku slabitki i po paru dniach nie dal rady przy mrozach a nie ze helix 10W40 gęsty, ale naladowalem i smiga dalej az do smierci- nie ma jak stara Varta
Ps. a Ty co nowego zalales ostanio tez tylko shelle? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2016, 19:27
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Spoko tu nawet masz przeliczenie na godziny pracy nie tylko przebieg a moj sejek to troche musi sie naprykac w korkach A moze zrobic miksturke do opla 0,9 litra helix 5W40 i reszta helix 10W40? Ma to sens wogole?
Ps. opelek w skrzyni tez ma miksturke jak pamietasz |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 07-04-2016, 20:24
Bolid: Seicento 900 |
|
|
będzie 5,75W40 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2016, 20:30
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
sebekle napisał/a: | będzie 5,75W40 |
nie bardziej 8W40 |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2016, 21:51
|
|
|
Możesz zmieszać ale po co
jak was interesuje jaką lepkość uzyskamy z takiego miksu to proszę - http://www.widman.biz/Eng...s/Mixtures.html na moje oko będzie 77,9 cSt na zimno i 13,4 w 100 stopniach przed W i po W staje się tutaj pojęciem bezwymiarowym |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2016, 20:22
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Rotax trasa z butem w podlodze nawet czasem 150 i nic nie lyknal oleju wiec narazie tlumik plomieni rozwiazal problem w stu procentach moze w moim seju powinien byc fabrycznie montowany |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2016, 21:00
|
|
|
biznesik napisał/a: | Rotax trasa z butem w podlodze nawet czasem 150 i nic nie lyknal oleju wiec narazie tlumik plomieni rozwiazal problem w stu procentach moze w moim seju powinien byc fabrycznie montowany |
Patrząc na stan wałka i czystość polecam pozostać przy Ultra 5w40 byle był z pewnego źródła |
|
|
|
 |
kesman
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 12-05-2016, 08:02
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
rotax24 napisał/a: | biznesik napisał/a: | Rotax trasa z butem w podlodze nawet czasem 150 i nic nie lyknal oleju wiec narazie tlumik plomieni rozwiazal problem w stu procentach moze w moim seju powinien byc fabrycznie montowany |
Patrząc na stan wałka i czystość polecam pozostać przy Ultra 5w40 byle był z pewnego źródła |
A no właśnie ostatnio kupiłem olej shell 5w 40, po odkręceniu nakrętki zobaczyłem brak takiej białej zaślepki zabezpieczającej przed dostaniem się powietrza
Pytanie za 100 pkt :olej to podróba?
W jaki sposób poznać czy olej jest oryginalny? |
|
|
|
 |
|