FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ubywa oleju a nie ma wycieków
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2016, 16:19   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


jędrek napisał/a:
biznesik napisał/a:
Nie wiem czy jest sens bo lekko mi z pod miski leci ale bardzo malo nie zauwazalne na bagnecie a nie chce mi sie jej wymieniac :grin:

Równie dobrze może cieknąć z uszczelki miski a nawet z uszczelniaczy na wale.Możesz i nie musisz to sprawdzić :gwizd:


Sprawdzalem i napewno z pod miski :-P
_________________
Fiat 600 2009
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 03-04-2016, 16:39   
   Bolid: seicento 899


Zostaje wymiana uszczelki.
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2016, 16:40   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


ale po co jak narazie to bardziej sie poci niz cieknie i nawet przeglad wzorowo przeszedl opelek :-P
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2016, 22:02   

Cytat:
A to co to za wynalazek ten olej? :grin: Nie wiem czy jest sens bo lekko mi z pod miski leci ale bardzo malo nie zauwazalne na bagnecie a nie chce mi sie jej wymieniac :grin:

Ten wynalazek ma bazę PAO więc nie wydziwiaj :)) jak się poci to wymień uszczelkę olej ma smarować a nie uszczelniać - nie pudruj syfa - jak będzie ciekło to wlejesz 20w60 :?:
Cytat:
ale po co jak narazie to bardziej sie poci niz cieknie i nawet przeglad wzorowo przeszedl opelek :-P

po to żeby się nie pociło - uszczelka to śmieszny koszt :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2016, 22:23   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
Cytat:
A to co to za wynalazek ten olej? :grin: Nie wiem czy jest sens bo lekko mi z pod miski leci ale bardzo malo nie zauwazalne na bagnecie a nie chce mi sie jej wymieniac :grin:

Ten wynalazek ma bazę PAO więc nie wydziwiaj :)) jak się poci to wymień uszczelkę olej ma smarować a nie uszczelniać - nie pudruj syfa - jak będzie ciekło to wlejesz 20w60 :?:
Cytat:
ale po co jak narazie to bardziej sie poci niz cieknie i nawet przeglad wzorowo przeszedl opelek :-P

po to żeby się nie pociło - uszczelka to śmieszny koszt :wink:


no nie wiem moze lepiej zostac przy tym helixie 10w40 przeciez to dobry olej jeszcze zacznie pozerac ten nowy :-P wiem ze uszczelka tania ale roboty troche jak sie nie ma kanalu :-?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2016, 09:32   

Ależ możesz spokojnie pozostać przy HX7 10w40 bo jak zauważyłeś to bardzo porządny olej.Nie mniej jednak 5w40 przy małych przebiegach będzie lepszy dla silnika a cena jest zbieżna z HX7 więc czemu nie :wink: Specol 5w40 ma identyczny TBN jak HX7 więc bez obaw :wink:

ps. nie namawiam - sugeruję :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-04-2016, 19:08   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
Ależ możesz spokojnie pozostać przy HX7 10w40 bo jak zauważyłeś to bardzo porządny olej.Nie mniej jednak 5w40 przy małych przebiegach będzie lepszy dla silnika a cena jest zbieżna z HX7 więc czemu nie :wink: Specol 5w40 ma identyczny TBN jak HX7 więc bez obaw :wink:

ps. nie namawiam - sugeruję :wink:


Polubilem te helixy i zostane przy nich narazie rotax :grin: zawsze mam dolewke do seja jakby tlumik plomieni nie pomagal ale narazie nic nie musze dolewac dzieki niemu, chyba ze w trasie bedzie zjadal ale narazie nie wypuszczalem sie maluchem dalej :lol: A zima opelek wolno krecil bo aku slabitki i po paru dniach nie dal rady przy mrozach a nie ze helix 10W40 gęsty, ale naladowalem i smiga dalej az do smierci- nie ma jak stara Varta :-P

Ps. a Ty co nowego zalales ostanio tez tylko shelle? :))
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2016, 20:17   

biznesik napisał/a:
Ps. a Ty co nowego zalales ostanio tez tylko shelle? :))


ostatnio Amsoil 0w40 - http://galonoleje.pl/skle...-946ml-azf.html
Wcześniej był Shell Ultra 0w40.
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2016, 19:27   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Spoko tu nawet masz przeliczenie na godziny pracy nie tylko przebieg a moj sejek to troche musi sie naprykac w korkach :grin: A moze zrobic miksturke do opla 0,9 litra helix 5W40 i reszta helix 10W40? Ma to sens wogole? :grin:
Ps. opelek w skrzyni tez ma miksturke jak pamietasz :lol:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-04-2016, 20:24   
   Bolid: Seicento 900


będzie 5,75W40
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2016, 20:30   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


sebekle napisał/a:
będzie 5,75W40


nie bardziej 8W40 :))
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2016, 21:51   

Możesz zmieszać ale po co :wink:
jak was interesuje jaką lepkość uzyskamy z takiego miksu to proszę - http://www.widman.biz/Eng...s/Mixtures.html na moje oko będzie 77,9 cSt na zimno i 13,4 w 100 stopniach :wink: przed W i po W staje się tutaj pojęciem bezwymiarowym :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2016, 20:22   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Rotax trasa z butem w podlodze nawet czasem 150 i nic nie lyknal oleju wiec narazie tlumik plomieni rozwiazal problem w stu procentach :grin: moze w moim seju powinien byc fabrycznie montowany :wink:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2016, 21:00   

biznesik napisał/a:
Rotax trasa z butem w podlodze nawet czasem 150 i nic nie lyknal oleju wiec narazie tlumik plomieni rozwiazal problem w stu procentach :grin: moze w moim seju powinien byc fabrycznie montowany :wink:


Patrząc na stan wałka i czystość polecam pozostać przy Ultra 5w40 byle był z pewnego źródła :wink:
 
 
kesman 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 12-05-2016, 08:02   
   Bolid: seicento 1.1 mpi


rotax24 napisał/a:
biznesik napisał/a:
Rotax trasa z butem w podlodze nawet czasem 150 i nic nie lyknal oleju wiec narazie tlumik plomieni rozwiazal problem w stu procentach :grin: moze w moim seju powinien byc fabrycznie montowany :wink:


Patrząc na stan wałka i czystość polecam pozostać przy Ultra 5w40 byle był z pewnego źródła :wink:


A no właśnie ostatnio kupiłem olej shell 5w 40, po odkręceniu nakrętki zobaczyłem brak takiej białej zaślepki zabezpieczającej przed dostaniem się powietrza :shock:
Pytanie za 100 pkt :olej to podróba?
W jaki sposób poznać czy olej jest oryginalny?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum