FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie do rajdów, kjs'ów, pojeżdzawek
Autor Wiadomość
ghul0 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Cieszyn/Wrocław
Wysłany: 04-06-2013, 14:10   
   Bolid: SC Sporting


Panowie którzy jeżdżą na Gwincie B6 - jak w ogóle tacy są:)
Jakie sprężyny do tego macie?
_________________
Zapraszam:
Młynek Rally Team na Facebooku

Moje Seicento
 
 
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 04-06-2013, 20:47   
   Bolid: 600, 318, 520, 325


Jak rozkminiałem gwint dola siebie to... teoretycznie powinny pasować z matiza (a jak nie to kowal przerobi), poza tym jest masa firm które dorabiają sprężyny.
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 
 
Nevada 
nówka sztuka ;)

Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-07-2013, 22:08   
   Bolid: Civic


Sprężyny do gwintów są uniwersalne (robione w kilku standardach) i kupuje się je w twardościach jakie są nam potrzebne- warto się poradzić, na pewno w MTSie doradzą/sprzedadzą właściwe.
 
 
Nevada 
nówka sztuka ;)

Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-07-2013, 17:16   
   Bolid: Civic


poprawka- nie MTS, lecz Zerkopol oczywiście :-P
 
 
ghul0 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Cieszyn/Wrocław
Wysłany: 19-07-2013, 09:03   
   Bolid: SC Sporting


dzięki, właśnie czekam aż mi się uzbiera kilka $$ i uderzę do zerkopolu i jakichś kowali z okolicy
_________________
Zapraszam:
Młynek Rally Team na Facebooku

Moje Seicento
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-09-2014, 21:28   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Problem wygląda następująco:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/1912152_333490306812341_8804920806641683600_o.jpg

przednia opona podwinięta mocno, ciśnienie 3 bary. Jak temu zaradzić??????? Z przodu geometria jak fabryka przykazała, tył -2st. pochylenie, czy rozwiązaniem będzie -2st. z przodu???
Problemem też może być felga 5 cali i opona 175, która jest jedna za szeroka do tej felgi.
_________________
Moje Seicento
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2014, 21:40   

ir3n3usz napisał/a:
5 cali i opona 175
- minimum to 5,5 cala a najlepiej 6 :roll:
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-09-2014, 21:54   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Miałem jeden wypad na 14 abarthowskich z oponą 165/55 i po bieżniku widać było że też się podwijają. Pomimo minimalnego naciągu. Tak źle i tak niedobrze. Tak czy inaczej muszę zrobić pochylenie na -2st. a jak wykończę te opony to kupię coś węższego. Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenie z tej materii??
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-09-2014, 22:01   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


To też zależy od opony. Podwijanie to normalna sprawa. I nie można przesadzać z ciśnieniem, bo to nic nie pomoże, a 3bary to już przeważnie za duże ciśnienie i strata na przyczepności. O wiele lepiej jest w przypadku opon ze wzmocnionymi bokami. Ja mam yokohamy a539 i one się w ogóle nie podwijają (no powiedzmy minimalnie). Mają tak sztywne boki, że jak z jednej opony zeszło powietrze do 0,6bara to w ogóle nie było tego widać, opona stała jak inne które miały 2,2bara.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-09-2014, 22:06   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


barkor napisał/a:
Mają tak sztywne boki, że jak z jednej opony zeszło powietrze do 0,6bara to w ogóle nie było tego widać, opona stała jak inne które miały 2,2bara.


może w tym właśnie jest klucz do sukcesu, teraz mam dunlopy które powoli się kończą. Pomyślę nad a539.
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-09-2014, 23:11   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja mam mam 2szt. dunlopów i komplet yoko i jeździłem na obu, więc mogę napisać jaka jest różnica. Przede wszystkim przyczepność. Zarówno na suchym jak i na mokrym yoko jest nieporównywalnie lepsza od dunlopów. W zasadzie dunlopy mimo szerokiego rozmiaru mają podobną przyczepność jak zwykłe dotarte seryjne dębica vivo. Mam jeszcze świeży bieżnik w tych dunlopach, może jak się trochę zetrze to będzie lepiej, ale ogólnie jest słabo. Na mokrym asfalcie yoko może zaskoczyć na plus, przyczepność jest mega, na każdej innej oponie przód by odpłynął, a na yoko jedzie się jak po szynach. Jedyny minus yoko jaki zauważyłem to właśnie ta sztywność. Nadają się w zasadzie tylko na równe drogi czy tor. Jeżdżę teraz sporo po mieście i na wyrypie wyrywa kierownicę z rąk, czuć każdą nierówność i dziurę i przez to nie da się za szybko jechać w takich warunkach. Dunlopy są o wiele bardziej komfortowe i można na nich jeździć także po nierównościach, ale właśnie dlatego, że są bardziej miękkie to na zakrętach się podwijają. Widzę po fotce, że śmigasz po torze, więc yoko będzie w sam raz na takie warunki, będziesz na pewno pozytywnie zaskoczony.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 29-09-2014, 09:18   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


barkor napisał/a:
Widzę po fotce, że śmigasz po torze, więc yoko będzie w sam raz na takie warunki, będziesz na pewno pozytywnie zaskoczony.


Tak, nawierzchnia na torze jest nowa i bardzo przyczepna. Właśnie miałem problem na wilgotnym torze, bardzo się ślizgały dunlopy w jednym z zakrętów, ale podejrzewam, że było bardzo brudno, bo później problem ustąpił. Na bardzo mokrym torze samochody do 200KM nie dawały mi rady, ale tutaj była widoczna różnica w umiejętnościach. Po prostu chłopaki bali się o swoje laleczki. Wtedy nawet Toyota GT86 została z tyłu.
_________________
Moje Seicento
 
 
bladybyk 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 43
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-09-2014, 13:33   
   Bolid: e30


Czyli przy feldze 5 cali, max to szerokość 165?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-09-2014, 13:53   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wg tej tabeli:
http://www.nakole.pl/tabe...lgi-a-opony.php
to na 5 cali można założyć nawet 185, a zalecają 165 albo 175. Choć pewnie tabela dotyczy raczej opon o wyższym bardziej seryjnym profilu niż odnośnie opon niskoprofilowych. 175 wg mnie najlepiej leży na 5,5cala.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-10-2014, 19:15   Zawieszenie pod kielecki superoes
   Bolid: CCS


Moze jest tu ktos kto jezdzi w kieleckich superoesach? Zastanawiam sie jakie zawieszenie sprawdza sie najlepiej w tamtejszych warunkach. Obecnie mam zalozonego bila b6 ustawionego na dziurawy asfalt (pod okoliczne OSy) i styrane juz troche eibachy. Bylem pare razy luzno pojezdzic po tym torze i mialem wrazenie, ze zaiweszenie jest dosc miekkie. Czy lepiej zrobic krok wstecz do pzm1? A najlepiej co mozna zrobic zeby miec dobre prowadzenie i na rownym i na troche dziurawym asfalcie? Czy zalozenie twardszego stabilizatora z przodu przy obecnym zawieszeniu pomoze, czy raczej zaszkodzi?
Ktos moze sie orientuje na jakim zawieszeniu jezdzi czolowka klasy w Kielcach?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum