Zawieszenie do rajdów, kjs'ów, pojeżdzawek |
Autor |
Wiadomość |
ghul0
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Cieszyn/Wrocław
|
|
|
|
 |
ajwan
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 04-06-2013, 20:47
Bolid: 600, 318, 520, 325 |
|
|
Jak rozkminiałem gwint dola siebie to... teoretycznie powinny pasować z matiza (a jak nie to kowal przerobi), poza tym jest masa firm które dorabiają sprężyny. |
_________________ Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 |
|
|
|
 |
Nevada
nówka sztuka ;)
Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2013, 22:08
Bolid: Civic |
|
|
Sprężyny do gwintów są uniwersalne (robione w kilku standardach) i kupuje się je w twardościach jakie są nam potrzebne- warto się poradzić, na pewno w MTSie doradzą/sprzedadzą właściwe. |
|
|
|
 |
Nevada
nówka sztuka ;)
Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-07-2013, 17:16
Bolid: Civic |
|
|
poprawka- nie MTS, lecz Zerkopol oczywiście |
|
|
|
 |
ghul0
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Cieszyn/Wrocław
|
Wysłany: 19-07-2013, 09:03
Bolid: SC Sporting |
|
|
dzięki, właśnie czekam aż mi się uzbiera kilka $$ i uderzę do zerkopolu i jakichś kowali z okolicy |
_________________ Zapraszam:
Młynek Rally Team na Facebooku
Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2014, 21:40
|
|
|
ir3n3usz napisał/a: | 5 cali i opona 175 | - minimum to 5,5 cala a najlepiej 6 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-09-2014, 21:54
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Miałem jeden wypad na 14 abarthowskich z oponą 165/55 i po bieżniku widać było że też się podwijają. Pomimo minimalnego naciągu. Tak źle i tak niedobrze. Tak czy inaczej muszę zrobić pochylenie na -2st. a jak wykończę te opony to kupię coś węższego. Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenie z tej materii?? |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-09-2014, 22:01
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
To też zależy od opony. Podwijanie to normalna sprawa. I nie można przesadzać z ciśnieniem, bo to nic nie pomoże, a 3bary to już przeważnie za duże ciśnienie i strata na przyczepności. O wiele lepiej jest w przypadku opon ze wzmocnionymi bokami. Ja mam yokohamy a539 i one się w ogóle nie podwijają (no powiedzmy minimalnie). Mają tak sztywne boki, że jak z jednej opony zeszło powietrze do 0,6bara to w ogóle nie było tego widać, opona stała jak inne które miały 2,2bara. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-09-2014, 22:06
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor napisał/a: | Mają tak sztywne boki, że jak z jednej opony zeszło powietrze do 0,6bara to w ogóle nie było tego widać, opona stała jak inne które miały 2,2bara. |
może w tym właśnie jest klucz do sukcesu, teraz mam dunlopy które powoli się kończą. Pomyślę nad a539. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-09-2014, 23:11
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja mam mam 2szt. dunlopów i komplet yoko i jeździłem na obu, więc mogę napisać jaka jest różnica. Przede wszystkim przyczepność. Zarówno na suchym jak i na mokrym yoko jest nieporównywalnie lepsza od dunlopów. W zasadzie dunlopy mimo szerokiego rozmiaru mają podobną przyczepność jak zwykłe dotarte seryjne dębica vivo. Mam jeszcze świeży bieżnik w tych dunlopach, może jak się trochę zetrze to będzie lepiej, ale ogólnie jest słabo. Na mokrym asfalcie yoko może zaskoczyć na plus, przyczepność jest mega, na każdej innej oponie przód by odpłynął, a na yoko jedzie się jak po szynach. Jedyny minus yoko jaki zauważyłem to właśnie ta sztywność. Nadają się w zasadzie tylko na równe drogi czy tor. Jeżdżę teraz sporo po mieście i na wyrypie wyrywa kierownicę z rąk, czuć każdą nierówność i dziurę i przez to nie da się za szybko jechać w takich warunkach. Dunlopy są o wiele bardziej komfortowe i można na nich jeździć także po nierównościach, ale właśnie dlatego, że są bardziej miękkie to na zakrętach się podwijają. Widzę po fotce, że śmigasz po torze, więc yoko będzie w sam raz na takie warunki, będziesz na pewno pozytywnie zaskoczony. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-09-2014, 09:18
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor napisał/a: | Widzę po fotce, że śmigasz po torze, więc yoko będzie w sam raz na takie warunki, będziesz na pewno pozytywnie zaskoczony. |
Tak, nawierzchnia na torze jest nowa i bardzo przyczepna. Właśnie miałem problem na wilgotnym torze, bardzo się ślizgały dunlopy w jednym z zakrętów, ale podejrzewam, że było bardzo brudno, bo później problem ustąpił. Na bardzo mokrym torze samochody do 200KM nie dawały mi rady, ale tutaj była widoczna różnica w umiejętnościach. Po prostu chłopaki bali się o swoje laleczki. Wtedy nawet Toyota GT86 została z tyłu. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
bladybyk
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 43 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-09-2014, 13:33
Bolid: e30 |
|
|
Czyli przy feldze 5 cali, max to szerokość 165? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-09-2014, 13:53
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wg tej tabeli:
http://www.nakole.pl/tabe...lgi-a-opony.php
to na 5 cali można założyć nawet 185, a zalecają 165 albo 175. Choć pewnie tabela dotyczy raczej opon o wyższym bardziej seryjnym profilu niż odnośnie opon niskoprofilowych. 175 wg mnie najlepiej leży na 5,5cala. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:15 Zawieszenie pod kielecki superoes
Bolid: CCS |
|
|
Moze jest tu ktos kto jezdzi w kieleckich superoesach? Zastanawiam sie jakie zawieszenie sprawdza sie najlepiej w tamtejszych warunkach. Obecnie mam zalozonego bila b6 ustawionego na dziurawy asfalt (pod okoliczne OSy) i styrane juz troche eibachy. Bylem pare razy luzno pojezdzic po tym torze i mialem wrazenie, ze zaiweszenie jest dosc miekkie. Czy lepiej zrobic krok wstecz do pzm1? A najlepiej co mozna zrobic zeby miec dobre prowadzenie i na rownym i na troche dziurawym asfalcie? Czy zalozenie twardszego stabilizatora z przodu przy obecnym zawieszeniu pomoze, czy raczej zaszkodzi?
Ktos moze sie orientuje na jakim zawieszeniu jezdzi czolowka klasy w Kielcach? |
|
|
|
 |
|