Zawieszenie do rajdów, kjs'ów, pojeżdzawek |
Autor |
Wiadomość |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 27-05-2015, 09:58
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Modzin napisał/a: | https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/11083704_377435922439927_3099024371685300952_o.jpg
Obczajcie co się z dupą dzieje.
Przez ten przechył przednie koło się kręci w miejscu |
Tak jak napisał barkor, jak nie masz szpery to spróbuj pojeździć bez stabilizatora z przodu. Ja ostatnio wyciągnąłem i jestem zadowolony. Ja mam b6 (dziurawy asfalt) + eibach, bez stabilizatora i tak to wygląda przy większych prędkościach:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Modzin
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 8 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 27-05-2015, 15:22
Bolid: Seicento KJS 1.4 |
|
|
Ale okropnie odrywa koło .
Wiecie może gdzie na śląsku skracają amortyzatory? Albo przerabiają. Lepiej przerobić serie czy gówniane MTSy?
W weekend wyciągne stabilizator i dam znać. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-05-2015, 00:02
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Modzin napisał/a: | Ale okropnie odrywa koło . |
Z tego co widać u kolegi na fotce to właśnie po wyciągnięciu przedniego staba koło nie odrywa się od ziemi Sama buda owszem będzie się mocno przechylać, ale to do tego można się przyzwyczaić i ogarnąć szybką jazdę.
Nie wiem czy do skracania nadają się amory gazowo olejowe (takie jak MTS) czy tylko olejowe, jak znajdziesz firmę to zadzwonisz i się dowiesz. Ja bym jednak nie kombinował i kupił amory krosno pzm-1, to jest i tak beton i mają bardzo krótki skok. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Modzin
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 8 Skąd: Będzin
|
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-05-2015, 23:59
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Mała powierzchnia styku a brak styku robi dużą różnicę:) Sam jeździłem bez przedniego staba i na dobrej oponie utrata przyczepności była dużo mniejsza niż ze stabem.
Na tył i przód zapewne mają taką samą twardość. Na przód warto mieć coś bardziej miękkiego natomiast na tył, jeśli ma się nie przechylać i nie tracić trakcji to musi być sztywno, w innym przypadku jak już wspominałem wcześniej pomógłby tylko stabilizator tylny.
Poza tym, pzm1 na przód również mają skrócony skok, a więc również powodują szybsze odrywanie się koła wewnętrznego czyli efekt podobny do działania stabilizatora.
Z opisu wynika, że amortyzatory z obydwu linków to to samo. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 05-09-2015, 21:37
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Co myślicie o założeniu Eibachów do seryjnych amorów???
Da to cuś? Polepszy/pogorszy trakcję? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-09-2015, 01:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
krzyby napisał/a: | Co myślicie o założeniu Eibachów do seryjnych amorów???
Da to cuś? Polepszy/pogorszy trakcję? |
Jak sprawne i nie budżetowe te amory i dobre opony to Eibach jest jedną z lepszych sprężyn do sc/cc pod względem właściwości i trakcja szczególnie na suchym będzie lepsza/nie wiem co miałeś wcześniej...wię ile lepsza nie odpowiem/względem serii czy sportingowych dużo jak miałeś np weiteca to mniej-będzie też twardziej, ale do zniesienia. |
|
|
|
 |
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 06-09-2015, 08:56
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Zawias to 100% seria, klasyczne, osobowe 1.1. Sejak to świeży zakup, z książki wynika, że wiosną dostał nowe amortyzatory, ale nie wiem jakie.
Więc chyba założę te eibachy i zobaczymy co się stanie... |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-09-2015, 21:02
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
krzyby napisał/a: | Zawias to 100% seria, klasyczne, osobowe 1.1. Sejak to świeży zakup, z książki wynika, że wiosną dostał nowe amortyzatory, ale nie wiem jakie.
Więc chyba założę te eibachy i zobaczymy co się stanie... |
To ja Ci powiem co się stanie. Jeśli na Eibachu auto klapnie -30 lub więcej to amory będą miały krótkie życie. Przerobiłem empirycznie. Następne już skróciłem i 5 lat upalania wytrzymały. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 16-09-2015, 20:18
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
No i się stało!!!
Amortyzatory się pożegnały na pierwszym rajdzie, ale jeszcze puchar na chatę dowiozły
Czy te exel-g naprawdę są godne zamontowania razem z eibachami?
Czy je też trzeba jakoś skracać czy coś? |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 20-09-2015, 18:14
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Się trochę wtrącę w temat:
Czy przerabiał ktoś z was takie coś, żeby rozgrzać sprężynę i ją trochę zgnieść ? Bo mam Eibacha + Exel-G z przodu i jest nisko, a tył Eibach+ Bilstein b6 i jest mega wysoko tył. Ucinanie raczej jest bez sensu według moich przekonań, ale jak by je tak trochę zgnieść w jakieś profesjonalnej kuźni ?
Krzyby ja mam na przodzie ten zestaw i nic z nim nie robiłem i działa |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-09-2015, 18:43
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
zacho napisał/a: | Się trochę wtrącę w temat:
Czy przerabiał ktoś z was takie coś, żeby rozgrzać sprężynę i ją trochę zgnieść ? Bo mam Eibacha + Exel-G z przodu i jest nisko, a tył Eibach+ Bilstein b6 i jest mega wysoko tył. Ucinanie raczej jest bez sensu według moich przekonań, ale jak by je tak trochę zgnieść w jakieś profesjonalnej kuźni ?
Krzyby ja mam na przodzie ten zestaw i nic z nim nie robiłem i działa |
Wszyscy tną eibachy o jeden zwój z tyłu, i jest to chyba jedyne rozsądne rozwiąznie:) Sprężyny są hartowane i jeśli się je podgrzeje i odkształci to stracą swoje właściwości, mogą po takim zabiegu łatwo pęknąć i to rozwiązanie wg mnie jest o wiele gorsze niż przycięcie. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 20-09-2015, 19:25
Bolid: Seicento 16v |
|
|
A jak się utnie sprężynę progresywną to nie traci swoich właściwości ? A chyba można sprężynę ponownie zahartować ? |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-09-2015, 22:49
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Eibach do seja raczej nie jest sprężyną progresywną, a przynajmniej tak mi się wydaje bo wszystkie zwoje mają równą odległość od siebie, a w sprężynach progresywnych część zwojów jest ciaśniej ułożona od reszty. Ucięcie o zwój spowoduje, że sprężyna będzie nieco twardsza bo mniej zwojów będzie pracowało.
Rozhartowanie i ponowne zahartowanie oczywiście można wykonać w profesjonalnym zakładzie, ale nawet najlepszy zakład nie powtórzy technologii stosowanej w fabryce eibacha, więc i sprężyna będzie miała inne właściwości niż fabryczna.
Jak już tak chcesz kombinować to ja bym po prostu zmienił te tylne sprężyny na niższe innej firmy np MTS -50. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
pepel
I live here!

Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-09-2015, 11:11
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
Pozostając w temacie zawieszenia - czy ktoś regenerował może amortyzatory PZM-1? Polecacie jakiś zakład? I czy w ogóle jest to opłacalne, czy też lepiej jest kupić nowe części i nie bawić się w regenerację? |
_________________ 1.2 8V
 |
|
|
|
 |
|