FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie do rajdów, kjs'ów, pojeżdzawek
Autor Wiadomość
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 27-05-2015, 09:58   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Modzin napisał/a:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/11083704_377435922439927_3099024371685300952_o.jpg
Obczajcie co się z dupą dzieje.
Przez ten przechył przednie koło się kręci w miejscu :<


Tak jak napisał barkor, jak nie masz szpery to spróbuj pojeździć bez stabilizatora z przodu. Ja ostatnio wyciągnąłem i jestem zadowolony. Ja mam b6 (dziurawy asfalt) + eibach, bez stabilizatora i tak to wygląda przy większych prędkościach:
_________________

 
 
Modzin 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 27-05-2015, 15:22   
   Bolid: Seicento KJS 1.4


Ale okropnie odrywa koło :( .

Wiecie może gdzie na śląsku skracają amortyzatory? Albo przerabiają. Lepiej przerobić serie czy gówniane MTSy?

W weekend wyciągne stabilizator i dam znać.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-05-2015, 00:02   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Modzin napisał/a:
Ale okropnie odrywa koło :( .

Z tego co widać u kolegi na fotce to właśnie po wyciągnięciu przedniego staba koło nie odrywa się od ziemi :wink: Sama buda owszem będzie się mocno przechylać, ale to do tego można się przyzwyczaić i ogarnąć szybką jazdę.
Nie wiem czy do skracania nadają się amory gazowo olejowe (takie jak MTS) czy tylko olejowe, jak znajdziesz firmę to zadzwonisz i się dowiesz. Ja bym jednak nie kombinował i kupił amory krosno pzm-1, to jest i tak beton i mają bardzo krótki skok.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Modzin 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 28-05-2015, 15:54   
   Bolid: Seicento KJS 1.4


Chodziło mi o to że koło się przechyla i domyślam się że z tak małą powierzchnią styku też traci trakcje. Miałem PZM na przód ale to za duży beton na KJSy. Krosno na tył też są twarde?



Czy te amorki to są te same?
http://amortyzatorykrosno...,c62,p1,pl.html
i
http://allegro.pl/amortyz...5391061650.html
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-05-2015, 23:59   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Modzin napisał/a:
Chodziło mi o to że koło się przechyla i domyślam się że z tak małą powierzchnią styku też traci trakcje. Miałem PZM na przód ale to za duży beton na KJSy. Krosno na tył też są twarde?
Czy te amorki to są te same?
http://amortyzatorykrosno...,c62,p1,pl.html
i
http://allegro.pl/amortyz...5391061650.html


Mała powierzchnia styku a brak styku robi dużą różnicę:) Sam jeździłem bez przedniego staba i na dobrej oponie utrata przyczepności była dużo mniejsza niż ze stabem.
Na tył i przód zapewne mają taką samą twardość. Na przód warto mieć coś bardziej miękkiego natomiast na tył, jeśli ma się nie przechylać i nie tracić trakcji to musi być sztywno, w innym przypadku jak już wspominałem wcześniej pomógłby tylko stabilizator tylny.
Poza tym, pzm1 na przód również mają skrócony skok, a więc również powodują szybsze odrywanie się koła wewnętrznego czyli efekt podobny do działania stabilizatora.

Z opisu wynika, że amortyzatory z obydwu linków to to samo.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 05-09-2015, 21:37   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Co myślicie o założeniu Eibachów do seryjnych amorów???
Da to cuś? Polepszy/pogorszy trakcję?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-09-2015, 01:16   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


krzyby napisał/a:
Co myślicie o założeniu Eibachów do seryjnych amorów???
Da to cuś? Polepszy/pogorszy trakcję?

Jak sprawne i nie budżetowe te amory i dobre opony to Eibach jest jedną z lepszych sprężyn do sc/cc pod względem właściwości i trakcja szczególnie na suchym będzie lepsza/nie wiem co miałeś wcześniej...wię ile lepsza nie odpowiem/względem serii czy sportingowych dużo jak miałeś np weiteca to mniej-będzie też twardziej, ale do zniesienia.
 
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 06-09-2015, 08:56   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Zawias to 100% seria, klasyczne, osobowe 1.1. Sejak to świeży zakup, z książki wynika, że wiosną dostał nowe amortyzatory, ale nie wiem jakie.
Więc chyba założę te eibachy i zobaczymy co się stanie...
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-09-2015, 21:02   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


krzyby napisał/a:
Zawias to 100% seria, klasyczne, osobowe 1.1. Sejak to świeży zakup, z książki wynika, że wiosną dostał nowe amortyzatory, ale nie wiem jakie.
Więc chyba założę te eibachy i zobaczymy co się stanie...


To ja Ci powiem co się stanie. Jeśli na Eibachu auto klapnie -30 lub więcej to amory będą miały krótkie życie. Przerobiłem empirycznie. Następne już skróciłem i 5 lat upalania wytrzymały.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 16-09-2015, 20:18   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


No i się stało!!! :)
Amortyzatory się pożegnały na pierwszym rajdzie, ale jeszcze puchar na chatę dowiozły :)

Czy te exel-g naprawdę są godne zamontowania razem z eibachami?
Czy je też trzeba jakoś skracać czy coś?
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 20-09-2015, 18:14   
   Bolid: Seicento 16v


Się trochę wtrącę w temat:
Czy przerabiał ktoś z was takie coś, żeby rozgrzać sprężynę i ją trochę zgnieść ? Bo mam Eibacha + Exel-G z przodu i jest nisko, a tył Eibach+ Bilstein b6 i jest mega wysoko tył. Ucinanie raczej jest bez sensu według moich przekonań, ale jak by je tak trochę zgnieść w jakieś profesjonalnej kuźni ?

Krzyby ja mam na przodzie ten zestaw i nic z nim nie robiłem i działa :)
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-09-2015, 18:43   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


zacho napisał/a:
Się trochę wtrącę w temat:
Czy przerabiał ktoś z was takie coś, żeby rozgrzać sprężynę i ją trochę zgnieść ? Bo mam Eibacha + Exel-G z przodu i jest nisko, a tył Eibach+ Bilstein b6 i jest mega wysoko tył. Ucinanie raczej jest bez sensu według moich przekonań, ale jak by je tak trochę zgnieść w jakieś profesjonalnej kuźni ?

Krzyby ja mam na przodzie ten zestaw i nic z nim nie robiłem i działa :)


Wszyscy tną eibachy o jeden zwój z tyłu, i jest to chyba jedyne rozsądne rozwiąznie:) Sprężyny są hartowane i jeśli się je podgrzeje i odkształci to stracą swoje właściwości, mogą po takim zabiegu łatwo pęknąć i to rozwiązanie wg mnie jest o wiele gorsze niż przycięcie.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 20-09-2015, 19:25   
   Bolid: Seicento 16v


A jak się utnie sprężynę progresywną to nie traci swoich właściwości ? A chyba można sprężynę ponownie zahartować ?
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-09-2015, 22:49   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Eibach do seja raczej nie jest sprężyną progresywną, a przynajmniej tak mi się wydaje bo wszystkie zwoje mają równą odległość od siebie, a w sprężynach progresywnych część zwojów jest ciaśniej ułożona od reszty. Ucięcie o zwój spowoduje, że sprężyna będzie nieco twardsza bo mniej zwojów będzie pracowało.
Rozhartowanie i ponowne zahartowanie oczywiście można wykonać w profesjonalnym zakładzie, ale nawet najlepszy zakład nie powtórzy technologii stosowanej w fabryce eibacha, więc i sprężyna będzie miała inne właściwości niż fabryczna.
Jak już tak chcesz kombinować to ja bym po prostu zmienił te tylne sprężyny na niższe innej firmy np MTS -50.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-09-2015, 11:11   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Pozostając w temacie zawieszenia - czy ktoś regenerował może amortyzatory PZM-1? Polecacie jakiś zakład? I czy w ogóle jest to opłacalne, czy też lepiej jest kupić nowe części i nie bawić się w regenerację?
_________________
1.2 8V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum