FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie do rajdów, kjs'ów, pojeżdzawek
Autor Wiadomość
kszy 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 20-07-2012, 13:58   
   Bolid: Seicento Sporting 1.2 8V


B4 to seryjny amor, który wymagałby normalnej sprężyny a nie -40 czy -70. Jeżdżę na B4 (w CC S) - jest idealny :) a twierdzę tak bo nigdy nie jeździłem na B6 :) Z innej beczki- kiedyś znajomy (do już teraz) mojego SC włożył na przód amory MTS i seryjną sprężynę, efekt- 3tys km i po amorze :(
_________________
CC Sporting '96
SC Sporting '99 1.2 8V
 
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 20-07-2012, 17:18   
   Bolid: Seicento 16v


To czemu tak Ci się stało ? Bo sprężyna seryjna czy MTS takie dziadostwo ?
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
kszy 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 20-07-2012, 17:21   
   Bolid: Seicento Sporting 1.2 8V


Mi się tak nie stało, stało się to poprzedniemu właścicielowi na szczęście :)
A stało się tak ponieważ krótszy amortyzator nie pracował w swoim najbardziej optymalnym zakresie tylko w innym zakresie z racji wyższej sprężyny.
_________________
CC Sporting '96
SC Sporting '99 1.2 8V
 
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 20-07-2012, 17:31   
   Bolid: sc sporting


B6 mamy w rajdowce wiec wiem jak to chodzi :)
Według mnie po pustym parkingu jeździ się jak gokartem ;)

Niedługo jest czas na wymienne amorków w moim SCS i zastanawiam się mocno co wybrać aby było trochę niżej i twardziej ale znów bez przesady.
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 20-07-2012, 19:23   
   Bolid: Seicento 16v


Ja właśnie na dniach będę montował Eibach prokit i Kayaba exel gazowy. Mam nadzieje że trochę to wytrzyma i wszystko będzie git . Ma ktoś może albo miał ten zestaw ?
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
kszy 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 20-07-2012, 19:28   
   Bolid: Seicento Sporting 1.2 8V


zieluny napisał/a:
Niedługo jest czas na wymienne amorków w moim SCS i zastanawiam się mocno co wybrać aby było trochę niżej i twardziej ale znów bez przesady.


Ja bym Ci proponował FK 70/50 i PZM-1 :)
Miałem taki zestaw na przodzie i przejeżdżając po monecie to wiedziałem czy to orzeł czy reszka ;)
_________________
CC Sporting '96
SC Sporting '99 1.2 8V
 
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 22-07-2012, 23:31   
   Bolid: Czarny Abarth


zacho napisał/a:
Ja właśnie na dniach będę montował Eibach prokit i Kayaba exel gazowy. Mam nadzieje że trochę to wytrzyma i wszystko będzie git . Ma ktoś może albo miał ten zestaw ?


Jeżdżę na takim setupie (kilka stron wcześniej pisałem o tym). W tym sezonie mam już większe rozeznanie, pojeździłem i na betonie i na szutrze. Ten zawias to kompromis, na szuter wystarczająco dobry, bo nie za niski i nie za twardy na wyrypy. Na beton mogłoby być bardziej twardo, jednak przy ostrych nawrotach z większą prędkością buda się lekko kołysze i wychyla. Jeździłem sam i z pilotem, oczywiście z pilotem trochę gorzej. Zastanawiam się nie przyciąć tyłu bo sterczy do góry. Jeśli auto ma być użytkowane na co dzień to raczej przeciwwskazań brak.
Znajomy jeździ najprawdopodobniej na tych samych amortyzatorach (tak mówi), ale sprężyny Jamex. Jego zawias to galareta w porównaniu do mojego.
 
 
monias 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 3
Skąd: Ostrów wielkopolski
Wysłany: 24-07-2012, 23:01   
   Bolid: seicento 1.2


mam pytanko, buduję SC do zabawy na torze i gładkich asfaltowych drogach. Chcę go obniżyć do granic możliwości i zastanawiam się w jakie zawieszenie zainwestować? bawić się w super krótkie sprężyny czy od razu gwint? no i jeśli gwint to jaki?
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 24-07-2012, 23:04   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


monias, a zaglądałeś tu http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=19042
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
adi25 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-08-2012, 23:31   
   Bolid: SC PANDA 100HP


Włączę się w opiniowanie konfiguracji zawieszeń sc/cc

EIBACH z kyb exel jak najbardziej spox ale amor nowy musi być u mnie swoje wylatały i tył się skończył.

JAMEX z monrou reflex hm na płaskim super nie kładł się w zakrętach rondo 70km/h napadałeś ale już wyryp słabo ZESTAW TAKI NA ULICE

EIBACH z b6 IDEAŁ przejechałem się co prawda nie swoim autem ale na tym zawiasie jest super, :D tym samym zmotywowany jestem do zakupu takowego. Ale teraz to problem kupić :shock: bo nie ma he, póki co mam tył.
_________________

 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 27-08-2012, 12:54   
   Bolid: Seicento 16v


Siemka, czy przy zmianie zawieszenia na eibach pro kit 30/30 i KYB gaz ,są jakieś inne wartości dla geometrii kół ? czy ustawia się tak jak seryjne? autem jeżdżę na co dzień, więc nie chce się bawić w jakieś rozbieżności itd.
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
adi25 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-08-2012, 17:17   
   Bolid: SC PANDA 100HP


Ja nic nie robiłem,założyłem i jazda no ale niech inni się wypowiedzą :smile:
_________________

 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 27-08-2012, 19:34   
   Bolid: Seicento 16v


Tzn,geometrie na pewno trzeba sprawdzić, ale chodzi mi o to czy ustawienia się zmieniają.
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
adi25 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-08-2012, 21:36   
   Bolid: SC PANDA 100HP


Nie ingerujesz w kąty kół lub tym podobne, więc tylko środek ciężkości się zmienia i tylko to się zmienia :cool:
_________________

 
 
Nevada 
nówka sztuka ;)

Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-08-2012, 11:52   
   Bolid: Civic


warto ustawić lekko rozbieżnie przód (1mm toe out)- auto chętniej reaguje na ruchy kierownicą, jest wrażenie że układ kierowniczy jest ostrzejszy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum